Specjalnie sprowadzony, 500-tonowy dźwig kończy pracę przy budowie obwodnicy Czerwieńska. To jedna z trzech najważniejszych kolejowych inwestycji w województwie lubuskim finansowanych z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Właśnie zakończyła się najtrudniejsza operacja - wzmocniono podłoże na torfach i położono przęsła na mosty.
Pierwsi pasażerowie na tym odcinku pojadą w połowie czerwca przyszłego roku, gdy wprowadzony zostanie nowy rozkład jazdy i zakończą się wszelkie procedury.
Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk wraz z budową łącznicy Pomorsko - Przylep omijającej stację Czerwieńsk, to jedna z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych LRPO. Wartość projektu to ponad 72,6 mln zł, z czego dofinansowanie UE wynosi 35,7 mln zł. Planowana łącznica Pomorsko (Czerwieńsk Wschód) – Przylep (Czerwieńsk Południe) będzie miała długość 2,625 km.
Pozostałe inwestycje kolejowe finansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego to: Krzyż – Kostrzyn o wartości 29,6 mln zł (w tym 14,5 z UE) oraz Zbąszynek – Gorzów Wlkp. o wartości 26,4 mln zł (w tym 13 z UE). Cały koszt wszystkich trzech inwestycji prowadzonych w regionie wynosi 128 mln zł.
Jak zapowiadają władze samorządowe to nie koniec kolejowych inwestycji. W trakcie produkcji jest ostatni z dwunastu szynobusów, które zarząd województwa kupił za łączną kwotę ponad 80 mln zł, w tym 15 mln zł pozyskano z funduszy UE. Dodatkowo samorząd dofinansowuje przewozy kolejowe. Z budżetu województwa jest to 29,9 mln zł, a z Funduszu Kolejowego - 11,7 mln zł. Ponadto, 40 mln zł z Krajowej Rezerwy Wykonania pójdzie na zakup czterech pasażerskich pojazdów szynowych z homologacją umożliwiającą poruszanie się po sieci kolejowej w Niemczech.