Siemens zaprezentował pomalowane nadwozia dla nowych wagonów metra, które zasilą tabor monachijskiego metra.
Pojazdy typu C powstają w fabrykach w Wiedniu oraz w Monachium. Siemens ma dostarczyć monachijskiemu metru 21 sześciowagonowych składów. Wartość tego kontraktu wynosi 185 mln euro, z możliwością jego rozszerzenia o dostawę kolejnych 23 składów do roku 2016 i 2020. Podniesie to koszt inwestycji do 550 milionów euro.
Nowe pociągi metra są w większości oparte na dobrze znanej, wykorzystywanej w poprzedniej generacji pojazdów, konstrukcji wagonów C, która została stworzona przez monachijskiego projektanta Alexandra Neumeistera. Obecne wagony to udoskonalona konstrukcja, w której zastosowano wiele rozwiązań, które Siemens wprowadził na rynek pod nazwą Inspiro. Zakładając, że procedury certyfikacyjne zostaną ukończone w przewidywanym czasie, pierwsze cztery z nowych składów metra zaczną wozić pasażerów w grudniu 2013 roku.
Większość udoskonaleń będzie wpływać pozytywnie na komfort i bezpieczeństwo pasażerów oraz energooszczędność pojazdów. Zalety nowych pociągów typu C to nie tylko duża liczba miejsc dla pasażerów czy dobre przyspieszenie, lecz także łatwy dostęp do różnych części pojazdu jednoprzestrzenny, przestronny układ wnętrza oraz szerokie drzwi wejściowe. Co więcej, części pociągu w ponad 95 proc. mogą podlegać recyklingowi, cały skład jest szczególnie wydajny energetycznie – odzyskuje aż do 50 proc. energii hamowania.
Fot. Siemens
Fot. Siemens
Fot. Siemens
Fot. Siemens
Fot. Siemens