Na krajowych liniach kolejowych znajduje się blisko 29 tys. budowli inżynieryjnych. O wyzwaniach związanych z ich budową i modernizacją piszemy w najnowszym wydaniu „Kuriera Kolejowego” .
Techniki budowy obiektów inżynieryjnych na liniach kolejowych nie różnią się od tych stosowanych w budownictwie drogowym czy przemysłowym. Cała trudność polega na tym, żeby zamontować ciężkie konstrukcje w ekspresowym tempie, niemal bez przerywania ruchu pociągów. O nowych technologiach i wyzwaniach, przed jakimi stają wykonawcy przy budowie tego typu obiektów piszemy w tekście „Sto ton na Żurawiu” w najnowszym wydaniu „Kuriera Kolejowego” (nr 48 na 25 listopada).
Jednak wśród 29 tys. budowli inżynieryjnych istniejących na polskich liniach kolejowych można znaleźć bardzo różne obiekty – od tuneli i potężnych wiaduktów, poprzez mosty mniejszych gabarytów, po całkiem małe przejścia dla zwierząt. Przepisy i sposoby budowy tych ostatnich przedstawiamy w artykule „Zielona technologia”. Natomiast o tym jak przebiega modernizacja zabytkowych obiektów na przykładzie słynnego wiaduktu w Bolesławcu piszemy w tekście „Konserwator na tory nie patrzy?”.
W najnowszym wydaniu „Kuriera” można przeczytać wywiad „Stolica wciąż leasinguje”, w którym Krystyna Pękała, prezes warszawskiej SKM mówi o planach uruchomienia nowych połączeń oraz sukcesywnej wymianie taboru. Poza tym piszemy też o Kolejach Śląskich, które wynajmą 15 lokomotyw od Lotos Kolej, a także decyzji Łodzi dotyczącej zakupu 40 używanych tramwajów dwukierunkowych oraz o wzrośnie przewozów w intermodalu. Zapraszamy też na pierwsze testowe jazdy z „opóźnionym lwem” czyli czeskim Leo Express, nowym prywatnym przewoźnikiem który na dobre wystartuje od nowego rozkładu jazdy.
Zobacz co w najnowszym Kurierze Kolejowym nr 48/2012
Zapraszamy do lektury!