Bombardier Transportation dostarczy INTERFLO 450 ERTMS Poziom 2 na odcinek Legnica – Wrocław – Opole na linii E30. Wartość kontraktu jest szacowana na ok. 35 mln zł.
Kontrakt jest częścią programu modernizacji Paneuropejskich Korytarzy Transportowych, który zapewni interoperacyjność na liniach kolejowych w Polsce.
Wynikiem tego przedsięwzięcia, przewidzianego do realizacji w ciągu 26 miesięcy, będzie połączenie z odcinkiem Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna linii E30, na którym również firma Bombardier prowadzi pilotażowe wdrożenie systemu ERTMS Poziom 2 w Polsce. Ponadto, komercyjne wdrożenie technologii ERTMS firmy Bombardier trwa na odcinku Warszawa – Gdynia linii E65.
Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. powiedział: „Podpisanie umowy na montaż systemu ERTMS na trasie Legnica – Wrocław – Opole jest ważnym krokiem w kierunku stworzenia sieci nowoczesnych linii kolejowych w Polsce spełniających europejskie standardy”.
- Ten najnowszy kontrakt odzwierciedla mocną pozycję naszego sprawdzonego na świecie systemu ERTMS, a także nasze doświadczenie w realizacji projektów w Polsce. Dzięki coraz większej liczbie kontraktów nasza innowacyjna technologia zapewni możliwość szybszego i sprawniejszego przemieszczania się po Polsce i Europie - mówi Peter Cedervall, prezes Dywizji Rail Control Solutions, Bombardier Transportation.
A Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę, dodaje:
- Najnowszy projekt implementacji systemu ERTMS jest już trzecim projektem na wdrożenie tego systemu w Polsce, realizowanym przez zakład Bombardier Transportation z Katowic. Bardzo się cieszę, że dostarczane przez naszą firmę rozwiązania po raz kolejny zyskały uznanie PKP Polskich Linii Kolejowych.
Rozwiązania Bombardier Transportation, będącego liderem w zakresie rozwoju technologii ERTMS/ETCS, są wykorzystywane w lub zostały dostarczane do ponad 2500 pojazdów oraz na 15 000 km torów w 16 krajach. Od 2009 roku rozwiązanie INTERFLO 450 Poziom 2 jest eksploatowane na liniach najwyższych prędkości w Chinach. Zostało ono dopuszczone do eksploatacji komercyjnej na linii Amsterdam-Utrecht w Holandii, która jest jedną z najbardziej obciążonych linii magistralnych w Europie. W 2010 roku system został również uruchomiony na linii Botnia - pierwszej linii wysokich prędkości objętej sterowaniem przez system ERTMS Poziom 2 w Szwecji.
Ponadto, technologia ERTMS firmy Bombardier została zabudowana w Chorwacji, Korei, Szwajcarii, Hiszpanii i na Tajwanie. W Algierii i w Polsce realizowane są pierwsze na tych rynkach projekty w tym zakresie, a w Szwecji i Norwegii duże umowy ramowe. Poza tym, Bombardier odgrywa czołową rolę we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań, dostarczywszy na linię Västerdals w Szwecji pierwszy na świecie system ERTMS Regional, czyli rozwiązanie INTERFLO 550 dla linii regionalnych.