Linia lwówecka idzie do likwidacji - taką informację podał Andrzej Massel, wiceminister transportu na ostatnim posiedzeniu sejmowej Komisji Infrastruktury. O utrzymanie ruchu na tej trasie zabiegał Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych oraz posłanka Marzena Machałek.
KODLK nie poddaje się i zaznacza, że na stronie internetowej proca.pl została już opublikowana lista, na której można wyrazić swój sprzeciw dotyczący wyłączenia z eksploatacji linii kolejowej Jelenia Góra- Lwówek Śląski- Zebrzydowa.
Na tej samej Komisji Infrastruktury wiceminister Massel poinformował, że linia 289 Legnica- Rudna Gwizdanów, o której remont zabiega KODLK wspólnie z posłem Wojciechem Zubowskim zostanie zrewitalizowana. Prace rozpoczną się prawdopodobnie w kwietniu 2014 r. i mają być finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.
Jak poinformował KODLK, Krzysztof Szymański odpowiedzialny w centrali Przewozów Regionalnych za układanie rozkładu jazdy pociągi InterREGIO "Galicja", "Szczeliniec", "Rudawy, "Sokoliki, "Mamry" oraz "Łużyce", które obecnie kursują do Jeleniej Góry, Węglińca oraz Międzylesia pozostaną w rozkładzie jazdy 2013/2014. Nie ma więc obaw, aby pociąg InterREGIO "Łużyce" relacji Węgliniec- Kraków został zlikwidowany wraz z czerwcową korektą obecnego rozkładu jazdy.
Na przyszły rozkład jazdy planowane są również pociągi TLK "Wrocławianin", "Śnieżka", "Karkonosze" i "Rozewie" w relacjach takich, w jakich występują obecnie - potwierdziła Anna Lenarczyk, dyrektor biura zarządzania produktami PKP Intercity. Spółka na obecnie nie planuje uruchamiania pociągu międzynarodowego w relacji Warszawa- Drezno. Nie wiadomo też, jaką trasą zaplanowane zostanie kursowanie pociągu TLK "Karkonosze" relacji Szklarska Poręba Górna- Warszawa Wschodnia. Pociąg może pojechać przez Lubliniec lub tak jak obecnie przez Katowice.