Trwa rewitalizacja linii Opole - Fosowskie

Trwa rewitalizacja linii Opole - Fosowskie

18 maja 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Poprawia się standard linii. Skróci się czas przejazdu z Warszawy do Wrocławia.

Fot.

Rewitalizacja obejmuje wymianę ponad 31 km torów, 28 rozjazdów, naprawę 25 przejazdów kolejowo-drogowych. W zakresie prac jest również wymiana i remont 24 obiektów inżynieryjnych: wiaduktów, mostów, przepustów. Przebudowywane są perony, m.in. na stacjach: Fosowskie, Staniszcze Małe, Krasiejów, Ozimek, Dębska Kuźnia, Chrząstowice, Suchy Bór oraz wiaty na stacji Ozimek.

Fot. PKP PLK

Od kwietnia br. na trasie nie kursują pociągi. Teren przejął wykonawca - konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych I Inżynieryjnych S.A. – INFRAKOL s.c. Demontowany jest tor i perony. Pracuje PUN - pociąg do potokowej wymiany nawierzchni. Na stacji Fosowskie widać już nowy tor. Prowadzone są roboty związane z wymianą rozjazdów.

Fot. PKP PLK

Zasadnicze roboty torowe zostaną zakończone pod koniec 2013 roku, zaś cała inwestycja warta 109,3 mln zł ma się zakończyć do połowy przyszłego roku. 

Fot. PKP PLK

Zadanie realizowane na trasie Opole – Fosowskie to jeden z kluczowych projektów rewitalizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Wraz z pracami realizowanymi na odcinkach Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom umożliwi najszybszym pociągom przejazd między Warszawą a Wrocławiem w czasie krótszym niż 4 godziny. Trasa będzie wiodła z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego i Centralną Magistralą Kolejową do Włoszczowy. Dalej pociągi pojadą przez Częstochowę, Fosowskie do Opola. Przejazd z Opola do Wrocławia będzie się odbywał po zmodernizowanej już trasie E 30.

 

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Boliwia ma znów dostęp do Pacyfiku Boliwia ma znów dostęp do Pacyfiku
Następny artykuł Opóźnienia prac na ul. Moniuszki w Bytomiu Opóźnienia prac na ul. Moniuszki w Bytomiu