PKP S.A. wybrało koncepcję modernizacji dworca w Bydgoszczy

PKP S.A. wybrało koncepcję modernizacji dworca w Bydgoszczy

08 sierpnia 2013
PODZIEL SIĘ

Dworzec w Bydgoszczy zostanie zmodernizowany według założeń koncepcji Inside Outside. To zdecydowanie najbardziej odważna spośród zaprezentowanych propozycji. PKP S.A. przychyliło się do uwag prezydenta Bydgoszczy, który również wskazał ten projekt. 

Fot. PKP S.A.

- Projektanci wykazali się bardzo dobrym warsztatem. Koncepcje były zróżnicowane. Inside Outside zakłada odtworzenie budynku wyspowego oraz zdecydowaną przebudowę budynku frontowego, który otwiera cały dworzec na miasto. To ciekawy, nowoczesny projekt – mówi Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP S.A.

Decyzja o wyborze koncepcji została poprzedzona konsultacjami z władzami Bydgoszczy i szerokim gronem ekspertów. Wzięli w niej udział przedstawiciele m.in. Miejskiej Pracowni Urbanistycznej, Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy, Stowarzyszenia Architektów Polskich, Urzędu Wojewódzkiego i Miejski Konserwator Zabytków. Po zebraniu uwag na temat koncepcji prezydent Rafał Burski rekomendował PKP S.A. realizację właśnie koncepcji Inside Outside.

- Cieszy mnie, że zgodnie z wcześniej złożonymi deklaracjami, PKP wzięła pod uwagę przekazane przez nas sugestie. Doceniamy otwartość i przychylność PKP w tej sprawie, za którą dziękujemy. Dworzec na co dzień będzie służył przede wszystkim bydgoszczanom i dlatego ważne jest, aby był zgodny z ich oczekiwaniami. Wiele też – co podkreślaliśmy od początku – zależeć będzie od dopracowania szczegółów i samego wykonania. Mam nadzieję jednak, że po przebudowie bydgoski dworzec kolejowy będzie kolejnym niebanalnym budynkiem na planie miasta, z którego bydgoszczanie będą dumni – mówi prezydent Rafał Burski.

Obecnie projektanci przystąpili do prac nad projektem budowlanym i wykonawczym według założeń wybranej koncepcji. Zakończą się one w ciągu 15 tygodni. Kolejnym krokiem będzie wybór wykonawcy przebudowy oraz inżyniera kontaktu. Prace budowlane rozpoczną się w pierwszym kwartale 2014 r.

Koszt przebudowy wyniesie ponad 100 mln zł. Założenia projektowe przewidują, oprócz przebudowy budynków gruntownie zmodernizowanie przejścia podziemnego wraz z peronami oraz uporządkowanie przestrzeni wokół stacji. Przebudowany dworzec zostanie udostępniony pasażerom pod koniec 2015 r. Projekt dofinansowany będzie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Lubelskie: petardą w pociąg Lubelskie: petardą w pociąg
Następny artykuł Siemens testuje nową lokomotywę w Kolorado Siemens testuje nową lokomotywę w Kolorado