Siemens testuje nową lokomotywę w Kolorado

Siemens testuje nową lokomotywę w Kolorado

08 sierpnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Pierwsze lokomotywy elektryczne Amtrak Cities Sprinter (model ACS64) wyprodukowane przez Siemensa są obecnie testowane w ośrodku badawczym Transport Technology Center (TTC) amerykańskiego Departamentu Transportu (DOT) w Pueblo w stanie Kolorado.

Siemens testuje nową lokomotywę w Kolorado
Fot. Siemens

Amerykański operator kolejowy Amtrak w październiku 2010 złożył w Siemensie zamówienie na dostawę 70 lokomotyw elektrycznych ACS64 , które będą obsługiwać połączenia intercity korytarzy kolejowych Northeast (NEC) i Keystone. Lokomotywy są elementem realizacji nowej strategii operatora, który zdecydował się na modernizację i rozszerzenie swojego taboru. Nowe lokomotywy zastąpią dotychczas używane, które jeżdżą w barwach Amtrak od 25 do 35 lat osiągając przebieg około 5.600.000 km.

Amtrak City Sprinter pochodzą z fabryki lokomotyw  Siemensa w Sacramento w Kalifornii. Lokomotywy zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie ułatwić ich obsługę i utrzymanie. Zastosowano układ hamowania, który umożliwia zwrot energii do sieci elektrycznej, co w znaczący sposób zwiększa wydajność energetyczną pojazdu. Cities Sprinter spełnia najnowsze normy zderzeniowe Federalnej Administracji Kolei (FRA).

Lokomotywy Siemensa ACS64 będą prowadziły pociągi w korytarzu kolejowym NEC na trasie Waszyngton – Nowy Jork – Boston  z  prędkością do 200 km/h, zaś połączenia z Filadelfii do Harrisburg w Pensylwanii z prędkością 180 km/h
W ośrodku badawczym TTC testowane są obecnie dwie lokomotywy serii ACS64. Sprawdzane są pod względem jazdy z maksymalna prędkością, prowadzone są testy przyspieszenia i hamowania. Sprawdzane są pokładowe systemy komputerowe i oprogramowanie. Oceniany jest komfort jazdy, mierzony poziom hałasu oraz wibracji kół.

Poza testami prowadzonym w ośrodku badawczym TTC trzecia lokomotywa uczestniczy w próbnych jazdach prowadzonych w korytarzach kolejowym NEC i Keystone, gdzie szkoleni są maszyniści oraz mechanicy z Amtrak. Czwarty pojazd testowany jest w komorze środowiskowej w celu ustalenia, w jaki sposób zachowuje się w bardzo wysokich i niskich temperaturach.