PKP Cargo wypłaci co roku dywidendę

PKP Cargo wypłaci co roku dywidendę

10 października 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Cargo będzie chciało dzielić zyskiem ze swoimi akcjonariuszami. - Zakładamy, że spółka będzie mogła wypłacać 35 proc. rocznie w formie dywidendy - zapowiedział prezes Łukasz Boroń.

PKP Cargo wypłaci co roku dywidendę
Fot. Piotr Celiński

Jak powiedział prezes część zysku netto spółki powinna zostać przeznaczona do podziału pomiędzy akcjonariuszy. Wysokość dywidendy wyliczana będzie na podstawie rocznego wyniku finansowego spółki. O wysokości dywidendy i terminie jej wypłaty zadecyduje walne zgromadzenie.

Zarząd PKP Cargo zamierza rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości od 35 proc. nawet do 50 proc. zysku netto ujawnionego w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za dany rok obrotowy.

- To jest według nas możliwe i nie będzie zagrażać dalszemu rozwojowi spółki – zapewnił prezes PKP Cargo. - Nie mamy zadłużenia ani żadnych problemów z płynnością finansową. Posiadamy nawet nadwyżki gotówki. Zysk netto wypracowany w pierwszej połowie tego roku wynosi ok. 73,6 mln zł. Obecnie na koncie spółki znajduje się ok. 800 mln zł w gotówce i krótkoterminowych obligacjach.

Łukasz Boroń dodał, że nakłady inwestycyjne są w pełni pokryte z wpływów z działalności operacyjnej. Chodzi o program naprawy lokomotyw, modernizacji wagonów czy zakup nowego taboru, jak chociażby 330 wagonów platform od EKK Wagon. Ponadto, strategia spółki zakłada poprawę efektywności operacyjnej. – Naszym celem jest ciągła optymalizacja i restrukturyzacja, którą prowadzimy od kilku lat. Będziemy to kontynuować. Dzięki inwestycjom stale wydłużamy czas pracy lokomotyw i zwiększamy liczbę przewożonych wagonów – podkreślił szef PKP Cargo. - W pierwszym kwartale przyszłego roku powiążemy to z czynnikiem motywacyjnym dla średniej i wyższej kadry menadżerskiej. Będziemy premiować ich za realizację założeń optymalizacyjnych i restrukturyzacyjnych. 

Zarząd przewoźnika widzi też szansę rozwoju w ekspansji na rynkach zagranicznych oraz modernizacji infrastruktury poprzez zwiększenie prędkości handlowej z obecnych ok. 23-25 km/h do 50 km/h, co – zgodnie z zapowiedziami PKP Polskich Linii Kolejowych – ma nastąpić do 2020 r.