PKP Cargo będzie chciało dzielić zyskiem ze swoimi akcjonariuszami. - Zakładamy, że spółka będzie mogła wypłacać 35 proc. rocznie w formie dywidendy - zapowiedział prezes Łukasz Boroń.
Jak powiedział prezes część zysku netto spółki powinna zostać przeznaczona do podziału pomiędzy akcjonariuszy. Wysokość dywidendy wyliczana będzie na podstawie rocznego wyniku finansowego spółki. O wysokości dywidendy i terminie jej wypłaty zadecyduje walne zgromadzenie.
Zarząd PKP Cargo zamierza rekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę dywidendy w wysokości od 35 proc. nawet do 50 proc. zysku netto ujawnionego w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za dany rok obrotowy.
- To jest według nas możliwe i nie będzie zagrażać dalszemu rozwojowi spółki – zapewnił prezes PKP Cargo. - Nie mamy zadłużenia ani żadnych problemów z płynnością finansową. Posiadamy nawet nadwyżki gotówki. Zysk netto wypracowany w pierwszej połowie tego roku wynosi ok. 73,6 mln zł. Obecnie na koncie spółki znajduje się ok. 800 mln zł w gotówce i krótkoterminowych obligacjach.
Łukasz Boroń dodał, że nakłady inwestycyjne są w pełni pokryte z wpływów z działalności operacyjnej. Chodzi o program naprawy lokomotyw, modernizacji wagonów czy zakup nowego taboru, jak chociażby 330 wagonów platform od EKK Wagon. Ponadto, strategia spółki zakłada poprawę efektywności operacyjnej. – Naszym celem jest ciągła optymalizacja i restrukturyzacja, którą prowadzimy od kilku lat. Będziemy to kontynuować. Dzięki inwestycjom stale wydłużamy czas pracy lokomotyw i zwiększamy liczbę przewożonych wagonów – podkreślił szef PKP Cargo. - W pierwszym kwartale przyszłego roku powiążemy to z czynnikiem motywacyjnym dla średniej i wyższej kadry menadżerskiej. Będziemy premiować ich za realizację założeń optymalizacyjnych i restrukturyzacyjnych.
Zarząd przewoźnika widzi też szansę rozwoju w ekspansji na rynkach zagranicznych oraz modernizacji infrastruktury poprzez zwiększenie prędkości handlowej z obecnych ok. 23-25 km/h do 50 km/h, co – zgodnie z zapowiedziami PKP Polskich Linii Kolejowych – ma nastąpić do 2020 r.