Koleje Mazowieckie unieważniły zamówienie na zakup 22 wagonów piętrowych wraz dwoma z lokomotywami. Jak się okazało do przetargu nie stanął żaden producent.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zakupu 22 wagonów i dwóch lokomotyw do składów pociągów w systemie push-pull zostało unieważnione ze względu na brak złożonych ofert. Obecnie nie zapadła jeszcze decyzja o tym, czy przetarg zostanie powtórzony – informuje Jolanta Maliszewska z biura rzecznika Kolei Mazowieckich.
Przetarg na zakup taboru ogłoszono w lipcu a oferty miały być otwarte 29 sierpnia. Termin ten został przesunięty ze względu na liczne zapytania firm oraz odwołanie bydgoskiej Pesy do Krajowej Izby Odwoławczej. Pomimo zainteresowania producentów, żaden z nich ostatecznie nie złożył oferty.
Koleje Mazowieckie chciały kupić 20 wagonów piętrowych środkowych, 2wagony piętrowe sterownicze i 2 dwukabinowe lokomotywy elektryczne, przeznaczone do składów pociągów pasażerskich zmiennokierunkowych typu push-pull.
Rozpoczęcie dostaw miało nastąpić 1 września 2014 r. a ich zakończenie 29 maja 2015 r. Zamawiający określił kryteria cztery oceny ofert: cena (waga 70), termin dostawy ostatniego pojazdu kolejowego (waga 15), współczynnik niezawodności (waga 10) oraz współczynnik gotowości technicznej – utrzymanie (waga 5).
Zamówienie miało zostać sfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 oraz ze środków własnych Kolei Mazowieckich.
Obecnie w barwach przewoźnika jeżdżą m.in. piętrowe pociągi wyprodukowane przez Bombardiera. Spółka dysponuje 26. wagonami środkowymi, 11. wagonami sterowniczymi oraz 11. lokomotywami tej firmy. Złożony z trzech wagonów piętrowych pociąg może zabrać liczbę pasażerów zbliżoną do dwóch jednostek EN57.