Transport miejski Wykonawca trasy WZ w Łodzi z pozwoleniem na budowę

Wykonawca trasy WZ w Łodzi z pozwoleniem na budowę

26 listopada 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Firma Mosty uzyskała oficjalne pozwolenie na przebudowę łódzkiej trasy W-Z. Oznacza to, że nie ma już formalnie przeszkód, aby po zakończeniu prac rozbiórkowych rozpocząć stawianie murów szczelinowych. Roboty te rozpoczną się lada dzień, od razu na dwóch odcinkach: Kościuszki – Piotrkowska i Piotrkowska – Sienkiewicza.

Fot. uml.lodz.pl

Zorganizowano już tam tzw. węzły bentonitowe, stoją niezbędne maszyny. Przypominamy, że są to prace, które można prowadzić nawet przy ujemnych temperaturach (jak to było chociażby na dworcu Fabrycznym przez całą ubiegłą zimę), w dodatku wykonawca zobowiązał się, że zastosuje system trzyzmianowy, na co dostał od miasta pozwolenie.

Zgodnym zdaniem policji, straży miejskiej, ZDiT i MPK sytuacja w mieście w trzecim i czwartym tygodniu prac na trasie WZ stabilizuje się. Ruch został w miarę możliwości upłynniony, komunikacja notuje coraz mniejsze opóźnienia. Niewątpliwie przyczyniły się do tego zmiany, które zostały wprowadzone od pierwszego dnia obowiązywania nowinek.

W trzecim tygodniu korekt było już niewiele. Najistotniejsze to:

  • dopuszczenie lewoskrętów z al. Piłsudskiego w ul. Przędzalnianą w obu relacjach (wydzielenie pasów plus zamontowanie sygnalizacji świetlnej). Ma to na celu przede wszystkim odciążenie pobliskich ciągów prowadzących przez śródmieście w osi południe-północ (Kilińskiego, Sienkiewicza) przez możliwość skorzystania z Przędzalnianej w dotarciu do Tuwima na północ od trasy WZ, czy Fabrycznej, Tymienieckiego i Milionowej na południe od trasy WZ.
  • wytyczenie dla rowerzystów połączenia ul. Piotrkowskiej od południa z z drogą rowerową biegnącą po północnej stronie ciągu al. Mickiewicza – al. Piłsudskiego. Jak twierdzi samo środowisko rowerowe – to pierwsze w Polsce tymczasowe pasy objazdowe dla rowerzystów. Namalowane na żółto pasy prowadzą rowerzystów niemal do skrzyżowania Piotrkowska/Piłsudskiego (wcześniej o zmianie informuje duża tablica na chodniku), tam trzeba zjechać na chodnik, który od tego miejsca staje się ciągiem pieszo-rowerowym, dojechać obok DH Central do przejazdu przez al. Mickiewicza wzdłuż al. Kościuszki i tam włączyć się w ruch na istniejącej drodze rowerowej. Rozwiązanie działa oczywiście w oba kierunki. Pasy rowerowe wymalowaliśmy również na wysokości zaplecza budowy.
  • wprowadzenie zakazu skrętu w lewo dla jadących od północy ulicą Żeromskiego na skrzyżowaniu z Mickiewicza i zmiana cyklu świateł dla wszystkich relacji.

Jeśli chodzi o zmiany w działaniu komunikacji miejskiej – to od grudnia planowane jest ograniczenie kursowania linii Z2 (Augustów – Piłsudskiego – Kilińskiego/Tuwima) tylko do godzin szczytu, kiedy tramwaje na tej trasie notują napełnienie ok. 30 proc. W pozostałych porach dnia bywa, że w wagonie jadą dosłownie 1-2 osoby .

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Fabryki ABB w Polsce wyróżnione przez ekspertów Fabryki ABB w Polsce wyróżnione przez ekspertów
Następny artykuł Pociągi z Pesy dla BiT City Pociągi z Pesy dla BiT City