PLK tworzą bazę danych przestrzennych linii kolejowych

PLK tworzą bazę danych przestrzennych linii kolejowych

06 grudnia 2013 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej. Będzie to drugi etap tworzenia bazy danych przestrzennych infrastruktury kolejowej. Pierwszy etap polegał na opracowaniu modelu naziemnej platformy kolejowej do pomiaru skrajni budowli.

Fot. PKP PLK

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej – Etap II - złożonej z trzech faz w których zawierają się poszczególne zadania tj.:

Faza 1- Budowa i wdrożenie systemu pomiarowego skrajni budowli na kolejowym pojeździe pomiarowym EM-120, w tym: dostawa systemu do pomiaru skrajni budowli wraz z oprogramowaniem oraz innymi niezbędnymi komponentami do prawidłowego działania systemu, montaż systemu pomiarowego na pojeździe pomiarowym EM-120, przeprowadzenie rozpoznania w UTK potrzeby pozyskanie dla zmodernizowanego pojazdu pomiarowego EM-120 nowego dokumentu dopuszczającego do eksploatacji na torach kolejowych oraz w przypadku jego wymagalności dostarczenie zamawiającemu wymaganego świadectwa/zezwolenia dopuszczającego pojazd do eksploatacji, testy systemu pomiarowego - pozyskania wysokorozdzielczych naziemnych fotogrametrycznych zdjęć cyfrowych oraz chmury punktów naziemnego skaningu laserowego w pasie infrastruktury kolejowej obejmującym elementy skrajni linii nr 96 na odcinku Tarnów - Muszyna (C – 30/1).

Faza 2 - Budowa i wdrożenie systemu informatycznego dla analiz wyników pomiarowych skrajni pozyskanych z systemu pomiarowego z Fazy 1 oraz dla prowadzenia procedur kodyfikacji linii kolejowych, w tym: budowa i wdrożenie systemu informatycznego dla analiz wyników pomiarowych skrajni pozyskanych z systemu pomiarowego z fazy 1 oraz dla prowadzenia procedur kodyfikacji linii kolejowych, dostawa sprzętu informatycznego, o którym mowa w OPZ (Załącznik nr 1 do SIWZ), niezbędnego dla prawidłowego działania systemu oraz szkolenia.

Faza 3 - Testowanie i wdrożenie systemu zarządzania - przeprowadzenie interaktywnej kodyfikacji na fragmencie linii kolejowej C – 30/1 (odcinek linii nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna), w tym:
przeprowadzenie interaktywnej kodyfikacji na fragmencie linii kolejowej C – 30/1 (odcinek linii nr 96 na odcinku Tarnów – Muszyna), przeprowadzenie testów poprawności działania systemu informatycznego dla analiz wyników pomiarowych skrajni pozyskanych z systemu pomiarowego z fazy 1 oraz dla prowadzenia procedur kodyfikacji linii kolejowych, a także szkolenia.

Niniejszy projekt dofinansowywany jest w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka: 1. Oś priorytetowa: Badania i rozwój nowoczesnych technologii 4. Oś priorytetowa: Inwestycje w innowacyjne przedsięwzięcia Działanie 1.4: Wsparcie projektów celowych Działanie 4.1: Wsparcie wdrożeń wyników prac B+R.

Cały projekt ma się zakończyć do 31 marca 2015 roku. Oferty można składać do 13 stycznia 2015 r. Przy ocenie ofert będą brane pod uwagę trzy kryteria: cena (90 proc.), rejestracja fali ciągłej w skanerach (5 proc.), współczynnik niezawodności (5 proc.).

W latach 2011-2013 zostały zrealizowane prace badawczo-rozwojowe, których głównym celem było opracowanie modelu naziemnej platformy kolejowej do pomiaru skrajni budowli oraz opracowanie rozwiązania koncepcyjnego informatycznego systemu zarządzania kodyfikacją linii kolejowych.

Podstawą tego systemu jest baza danych przestrzennych infrastruktury kolejowej, zasilana naziemnymi pomiarami fotogrametrycznymi realizowanymi z wykorzystaniem technologii skaningu laserowego oraz kamer cyfrowych o wysokiej rozdzielczości.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Opolskie chce ratować Przewozy Regionalne Opolskie chce ratować Przewozy Regionalne
Następny artykuł Ostatni promocyjny kurs w lubuskiem Ostatni promocyjny kurs w lubuskiem