Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ogłosił przetarg na wykonanie naprawy czwartego poziomu utrzymania (dawniej naprawa rewizyjna) czterech elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT produkcji Stadlera.
Pierwsze dwa śląskie FLIRT-y dotarły do Katowic 1 października 2008 r. a już od grudnia wszystkie 4 składy kursowały w ramach świeżo uruchomionej Szybkiej Kolei Regionalnej między Tychami a Katowicami obsługiwanej przez Przewozy Regionalne. Od 13 grudnia 2009 r. obsługiwały także częściowo trasę Częstochowa - Katowice. 12 grudnia 2010 r. SKR została przedłużona do Sosnowca. Na początku 2011 r. zarząd województwa podjął decyzję o skierowaniu wszystkich FLIRT-ów na trasę Gliwice – Częstochowa.
Z końcem września 2011 FLIRT-y przestały być użytkowane przez Przewozy Regionalne, ponieważ Urząd Marszałkowski przekazał je własnej spółce, czyli Kolejom Śląskim. Początkowo w barwach KŚ jeździły trzy pojazdy. Czwarty dołączył do taboru Kolei Śląskich 20 sierpnia 2012 r., gdy zakończyła się jego naprawa po wykolejeniu w Katowicach 18 sierpnia 2010 r.
Na naprawę rewizyjną pojazdów Urząd Marszałkowski zarezerwował w swoim budżecie 10 mln zł netto (bez VAT). Wykonawca będzie miał na realizację zadania 6 miesięcy. Oferty można składać do 6 marca.