Mazovia - nowy pociąg liniowy DB Schenker Rail Polska

Mazovia - nowy pociąg liniowy DB Schenker Rail Polska

11 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

DB Schenker Rail Polska rozszerza swoją sieć połączeń w kierunku wschodnim. Nowy pociąg liniowy Mazovia dociera trzy razy w tygodniu do Polski centralnej i północnej.

Fot. Grażyna Wróbel-Fulczyk

DB Schenker Rail Polska rozwija sieć połączeń pojedynczych wagonowych i grup wagonów. Nowy pociąg liniowy Mazovia, który pojechał pierwszy raz na początku stycznia łączy przemysł i handel Niemiec i Czech z centralną Polską. Pociąg liniowy Mazovia kursuje trzy razy w tygodniu z Seddin pod Berlinem przez Frankfurt nad Odrą do Poznania. Stamtąd kursuje dwa razy w tygodniu do Kutna leżącego na zachód od Warszawy. Nazwa pociągu Mazovia pochodzi od nazwy województwa, w którym znajduje się stolica.

Nowa usługa łączy ważne punkty polskiego przemysłu chemicznego z Niemcami i wieloma innymi krajami zachodniej, południowej i północnej Europy. Również producenci AGD i przemysł stalowy są beneficjentami pociągu Mazovia. W porównaniu z innymi ofertami na rynku czas obrotu wagonów skrócił się aż do 50proc.

Oferta z jednej ręki gwarantuje klientom krótkie czasy transportu i korzystne ceny. Pociąg liniowy Mazovia rozszerza ofertę transportów pojedynczych wagonów w Polsce tworząc jedyną w swoim rodzaju sieć połączeń. Jest on bowiem połączony z wprowadzonym przed czterema laty pociągiem liniowym Śląsk, który jeździ z Niemiec do Polski południowo-zachodniej oraz ze swoim przedłużeniem, czyli pociągiem Moravia do Czech. Te trzy pociągi liniowe są ze sobą połączone parą pociągów kursujących co tydzień pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. Sieć połączeń pojedynczych wagonów jest tym samym zintegrowana zarówno z niemiecką jak i z czeską siecią.

- To nasza reakcja na wzmożone zapotrzebowanie klientów na alternatywne oferty przewozów pojedynczych wagonów w Polsce – mówi Chrystian Schreyer, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska.. Nowe połączenie jest wynikiem konsekwentnie realizowanej strategii, wykorzystującej nie tylko geograficzne położenie Polski, lecz także koncentrującej przewozy w korytarzach transportowych. Pozwala też na zaoferowanie zarówno dotychczasowym, jak i nowym klientom szerszego spektrum wysokiej jakości usług w ramach przewozu małych grup wagonowych i wagonów pojedynczych w Polsce – dodaje.