Regulacje PLK naruszyła przepisy na linii Wrocław – Szczecin

PLK naruszyła przepisy na linii Wrocław – Szczecin

21 lutego 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na podstawie ustaleń kontroli przeprowadzonej na linii kolejowej nr 273, prezes Urzędu Transportu Kolejowego decyzjami z dnia 12 i 18 lutego 2014 roku, stwierdził naruszenie przez PKP Polskie Linie Kolejowe przepisów, dotyczących obowiązków zarządcy infrastruktury kolejowej w zakresie bezpieczeństwa transportu kolejowego.

Fot. Dominik Skudlarski

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nakazał zarządcy PKP PLK terminowe usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości na odcinkach:

  • Godków – Chojna, Chojna – Krzywin Gryfiński i Krzywin Gryfiński – Dolna Odra do 30 sierpnia 2014 roku,
  • Bytom Odrzański – Nowa Sól do 31 października 2014 roku,
  • Czerwieńsk Towarowy – Bytnica do 31 października 2014 roku.

Nieprawidłowości polegały na prowadzeniu przez zarządcę ruchu kolejowego na szlakach wyposażonych w urządzenia blokady liniowej, bez ich zastosowania, a także utrzymywaniu urządzeń srk w sposób niezapewniający realizowania przez nie wymaganych funkcji zabezpieczenia i sterowania ruchem oraz eksploatacji nawierzchni kolejowej będącej w niedostatecznym stanie technicznym.

Jest to kontynuacja działań administracyjnych Urzędu Transportu Kolejowego, związanych z nieprawidłowościami na linii nr 273. Decyzjami z dnia 12 lutego 2014 roku UTK stwierdził naruszenie przepisów z zakresu kolejnictwa, poprzez eksploatację rozjazdów położonych w torach głównych stacji Zielona Góra oraz nawierzchni kolejowej na odcinku Stary Kisielin – Zielona Góra, będących w złym stanie technicznym.

Konsekwentne działania nadzorcze Urzędu Transportu Kolejowego mają na celu ciągłe podnoszenie jakości utrzymania infrastruktury kolejowej przez zarządcę PKP PLK oraz przyczyniają się do wzrostu standardów bezpieczeństwa ruchu kolejowego i jakości usług przewozowych w Polsce.