Ściana pomiędzy dwoma częściami stacji metra Centrum Nauki Kopernik przebita – tym samym tunel pod jezdniami Wisłostrady łączy już Pragę i Wolę.
Tunele metra są już gotowe, ale do dziś jeszcze nie można było przejść nimi pod ziemią z Pragi na Wolę, gdyż na drodze stała ściana szczelinowa podtrzymująca tunel Wisłostrady. Wschodnią i zachodnią część stacji metra Centrum Nauki Kopernik łączą tunele i peron położone pod tunelem, w którym jeżdżą samochody, na głębokości 19 m. Od kilku miesięcy trwa mrożenie gruntu i drążenie tuneli pod Wisłostradą.
Budowniczowie metra drążąc północny tunel właśnie przeszli przez konstrukcję ściany podtrzymującej tunel jezdni. – Mamy za sobą niezwykle trudną operację połączenie dwóch części stacji metra Centrum Nauki Kopernik – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy – Budowa stacji wychodzi na ostatnią prostą.
Trwa także drążenie tunelu południowego. Ostatnim akordem prac przy łączeniu wschodniej i zachodniej części stacji będzie wybranie gruntu spomiędzy dwóch tuneli metra – w tym miejscu będzie peron przyszłej stacji.
Fot. UM Warszawa