W najbliższy piątek, 27 czerwca po raz kolejny odbędzie się akcja „Dzień Podróżującego Konsumenta”. Wspólnie z Urzędem Transportu Kolejowego na Dworcu Centralnym w Warszawie oraz na Lotnisku Warszawa Modlin zostaną zorganizowane stoiska o charakterze edukacyjnym.
W godzinach 10.00- 15.00 eksperci Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) będą informować o prawach konsumenta m.in. podczas korzystania ze środków transportu, zakupów, rezerwacji, hoteli, oraz o możliwościach polubownego rozwiązywania ewentualnych sporów z przedsiębiorcami działających na terenie Unii Europejskiej. Przedstawiciele Urzędu Transportu Kolejowego m.in. udzielą porad dotyczących praw pasażerów w ruchu kolejowym. Przez cały czas funkcjonowania stoisk pasażerowie będą mogli zadawać pytania. Wszelkie informacje i porady będzie można uzyskać bezpłatnie.
- Po raz kolejny postanowiliśmy zorganizować akcję, która w okresie zwiększonej częstotliwości wyjazdów przypomni pasażerom -konsumentom o ich prawach oraz do kogo mogą zwrócić się po bezpłatną pomoc w razie kłopotów – mówi Piotr Stańczak, dyrektor ECK w Polsce - Wydarzenie tego typu jest organizowane w czerwcu br. także przez większość spośród 30 centrów Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net) – dodaje.
Patronat nad wydarzeniem objęli: Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej oraz Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Więcej informacji o prawach pasażera:
- Strona Komisji Europejskiej Prawa pasażerów w zasięgu ręki!
- Dostępna jest również aplikacja na smartfony (AApple iPhone i iPad, Google Android, RIM Blackberry oraz Microsoft Windows Phone 7) z informacjami na temat praw pasażerów obejmujących wszystkie środki transportu.
- Zobacz, jak pomagają Europejskie Centra Konsumenckie!
- Zestawienie praw pasażera