SKM Trójmiasto kupi dwa nowe EZT-y

SKM Trójmiasto kupi dwa nowe EZT-y

21 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP SKM w Trójmieście ogłosiła przetarg na dostawię dwóch fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Jest to pierwsze tego typu zamówienie w ostatnim czasie. Wcześniej przewoźnik głównie modernizował swoje składy.

Fot. Przemysław Szkatuła

Nowe czteroczłonowy składy będą przeznaczone do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich na trasie pomiędzy Wejherowem i Tczewem. Zamówienie obejmuje również dostawę pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeprowadzenie szkoleń osób wskazanych przez przewoźnika z obsługi, budowy i utrzymania w eksploatacji pojazdów.

Parametry  techniczne

Jak wynika ze specyfikacji nowe pojazdy poruszać się będą z prędkością do 160 km/h o średnio-dobowym przebiegu min. 500 km. Całkowita długość pojazdu nie może przekraczać 90 metrów. Minimalna moc ciągłą silników powinna wynosić 2000 kW. Pojazd zostanie wyposażony  w cztery rodzaje hamulców: pneumatyczny - samoczynny zespolony, elektropneumatyczny, elektrodynamiczny, postojowy (sprężynowy). Kabina maszynisty musi być przystosowany do obsługi dwuosobowej. Łącznie EZT-ów odbywać się będzie poprzez sprzęg automatyczny systemu Scharfenberga.

Przedział pasażerski

Nowe EZT- będą bezprzedziałowe, klimatyzowane. Ich oświetlenie zostanie wykonane w technologii LED. Składy muszą mieć co najmniej 144 miejsc stałych oraz co najmniej 16 uchylnych. Przy założeniu 5 osób/m2, liczba miejsc stojących powinna być nie mniejsza niż 359. Do przewozu rowerów posłuży 6 uchwytów. Każdy pojazd będzie wyposażony w 16 automatycznych drzwi odskokowo-przesuwnych o prześwicie min. 1,3 metra.

Dla komfortu podróżowania składy zostaną wyposażone w gniazdka zasilania sieciowego 230 V. Pasażerowie, dzięki instalacji sieci Wi-Fi, będą mogli surfować po Internecie. Pojazdy zostaną wyposażone w system zliczania pasażerów, który powinien gwarantować co najmniej 95 proc. dokładność pomiaru na 1000 pasażerów wsiadających i wysiadających.

Składy będą wyposażone w dwie toalety budowane w systemie obiegu zamkniętego. Dodatkowo jedna z nich zostanie przystosowana dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich. EZT-y powinny być wyposażone w system informacji pasażerskiej obejmujący instalację rozgłoszeniową przeznaczoną do nadawania i odtwarzania komunikatów dźwiękowych, przystosowaną do podłączenia zewnętrznego źródła sygnał.

Dla  kontrahentów

Firmy biorące udział w postępowaniu powinny wpłacić wadium w wysokości 900 tys. zł. Przy wyborze oferty przewoźnik będzie się kierował dwoma kryteriami: ceną – 80 pkt. oraz wysokością podłogi pojazdu -  20 pkt . Na oferty PKP SKM w Trójmieście czekają do 29 grudnia  2014 r. Pierwszy skład powinien zostać dostarczony do 1 marca 2015 r.

Zamówienie jest planowane do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007 - 2013. Przewoźnik może unieważnić postępowanie jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.