Transport miejski Zmiany w organizacji ruchu tramwajów w Chorzowie

Zmiany w organizacji ruchu tramwajów w Chorzowie

21 listopada 2014 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W centrum Chorzowa wprowadzony został ruch tramwajów po jednym torze i rozpoczęły się prace przy budowie centrum przesiadkowego na Rynku. Spowodowało to znaczne opóźnienia tramwajów, dlatego od soboty 22 listopada 2014 r. wprowadzone zostaną zmiany, usprawniające ruch tramwajów.

Zmiany w organizacji ruchu tramwajów w Chorzowie
Fot. Kuba Batorowicz

Przebieg linii tramwajowej w relacji Bytom - Katowice, w części przebiegającej przez chorzowski Rynek dość mocno ogranicza możliwość zabudowy rozjazdów technologicznych. Ich umiejscowienie w rejonie dawnej Huty Kościuszko oraz przy przystanku Chorzów Chopina było jedynym możliwym, ale spowodowało, że odcinek jednotorowy jest dość długi.

- Przy tak dużym natężeniu ruchu tramwajowego, jaki występuje w tym miejscu, efektem tej długiej mijanki były nawet kilkuminutowe spóźnienia, a tak być nie może - podkreśla Andrzej Zowada, rzecznik Tramwajów Śląskich.

Aby uniknąć zatorów przy mijance w Chorzowie i zminimalizować spóźnienia tramwajów od soboty 22 listopada 2014 r. wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu tramwajowego:

  • wprowadzona zostanie linia nr 0 kursująca na trasie: Katowice pl. Wolności – Chorzów Stadion Śląski,
  • skrócona zostanie linia nr 11, która kursować będzie na trasie: Ruda Śląska Chebzie pętla – Chorzów Metalowców,
  • skrócona zostanie linia nr 33, która kursować będzie na trasie: Katowice Słoneczna pętla – Chorzów Stadion Śląski.

Pozostałe linie tramwajowe przejeżdżające przez chorzowski Rynek kursować będą bez zmian, poruszając się w obu kierunkach po jednym torze. Od 17 listopada 2014 r. wprowadzona została tymczasowa organizacja ruchu samochodowego w rejonie Rynku i firma Balzola przystąpiła do realizacji prac rozbiórkowych, które są początkiem budowy centrum przesiadkowego.

Zadanie realizowane jest na zlecenie Tramwajów Śląskich i miasta Chorzów. Wartość tego zadania to blisko 16,5 mln zł netto, z czego część tramwajowa pochłonie ponad 11,7 mln zł netto. Zadanie jest elementem Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.