Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na przebudowę pętli tramwajowej na Oporowie i wymianę fragmentu torowiska na ul. Grabiszyńskiej. Rozpoczęcia prac należy się spodziewać na przełomie kwietnia i maja.
W połowie lutego powinniśmy się dowiedzieć, ile będzie kosztowała i kto wykona przebudowę pętli tramwajowej na Oporowie oraz wyremontuje fragment torowiska na ul. Grabiszyńskiej od pętli do cmentarza. Prace powinny wystartować na przełomie kwietnia i maja.
Złą informacją dla pasażerów MPK jest to, że tramwaje dojadą wtedy tylko do pętli przy cmentarzu. Dobrą, że przebudowa powinna zakończyć się przed dniem Wszystkich Świętych. Szczegóły komunikacji zastępczej zostaną opracowane po podpisaniu kontraktu.
Dlaczego drugi rok z rzędu mieszkańcy Oporowa są narażeni na takie same utrudnienia?
– W rejonie tak dużej nekropolii niezbędna jest sprawna komunikacja w okresie Wszystkich Świętych. Połączenie obu kontraktów spowodowałoby, że w minionym roku tramwaje nie mogłyby zostać uruchomione i być może prace trzeba by kontynuować jeszcze teraz, co oznaczałoby upośledzenie komunikacji w okresie zimowym – wyjaśnia Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji.
Teraz perony do wysiadania i wsiadania na pętli są jedynie po stronie ul. Grabiszyńskiej – trzy z czego środkowy jest bardzo wąski. Po przebudowie ma się to zmienić.
Tak dziś wygląda pętla Oporów (Fot. UM Wrocław)
W miejscu obecnego potrójnego przystanku będzie pojedynczy służący do wysiadania. Po stronie wzgórza, gdzie znajduje się Cmentarz Żołnierzy Polskich, powstaną trzy osobne tory z peronami, gdzie będzie można wsiąść do tramwaju w kierunku centrum. We wnętrzu pętli tramwajowej zostanie wbudowana pętla autobusowa z dwoma peronami. Obok niej przewidziano parkingi Park&Ride na ponad 30 samochodów.