Pierwsze zdjęcia FLIRT-a 3 dla PKP Intercity

Pierwsze zdjęcia FLIRT-a 3 dla PKP Intercity

17 marca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wygodne fotele, gniazdka, klimatyzacja, nowoczesne toalety oraz przyjemna przestrzeń barowa – to standardowe elementy pociągu FLIRT3 produkowanego przez konsorcjum Stadler-Newag dla PKP Intercity. Pasażerowie będą mogli podróżować nowymi składami pod koniec 2015 roku, ale już dziś pokazujemy, jak będzie prezentował się nowy pojazd.

Fot. Stadler

Jak widzimy na zdjęciach, pojazd o oznaczeniu L-4292-001, jest połączony w całość i gotowy, by niebawem rozpocząć testy statyczne i dynamiczne, w tym również te wymagane do uzyskania homologacji.


Fot. Stadler

Jak przebiega produkcja pojazdów?

W początkowym etapie produkowane są pudła wagonów, z których zostaną zestawione pociągi. Do montażu 20 gotowych pojazdów będzie potrzebnych 160 pudeł. Następnie pudła wagonów są umieszczone na zestawach kołowych tworząc gotowy pociąg.

W siedleckiej fabryce zmontowano już pierwszy pojazd oraz wyposażano jego wnętrza. Pozostałe pociągi będą produkowane zarówno w siedleckiej fabryce Stadler Polska, jak i nowosądeckich zakładach Newagu. Skrajne człony będą montowane w Siedlcach, a Newag zajmie się zabudową i wyposażeniem członów środkowych.


Fot. Stadler

20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) produkuje dla PKP Intercity konsorcjum Stadler Polska oraz Newag. Bogate wyposażenie wnętrza pojazdów zapewni wysoki komfort podróży. Do dyspozycji pasażerów będzie przestrzeń pierwszej i drugiej klasy, a także wydzielona część barowa. Pociągi będą wyposażone w ergonomiczne fotele, nowoczesne toalety oraz klimatyzację. Przy każdym fotelu zamontowane będzie gniazdko elektryczne oraz indywidualne oświetlenie. Tradycyjne tablice informacyjne zastąpią elektroniczne wyświetlacze, na których będą pojawiać się komunikaty o przebiegu trasy. Dostępny będzie również nowoczesny system informacji pasażerskiej.

Osoby podróżujące z dziećmi w wybranych toaletach znajdą przewijaki dla niemowląt. Natomiast dla aktywnie spędzających czas przewidziano miejsca do przewozu rowerów lub nart. Pociągi dostosowane będą również do potrzeb osób niepełnosprawnych – zostaną one wyposażone w specjalne urządzenia ułatwiające wjazd z każdej strony pociągu. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości 160km/h.


Fot. Stadler

Umowa z konsorcjum Stadler-Newag, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. Cena dostawy pojazdów wynosi 1,15 mld zł, a koszt serwisu: 464 mln 940 tys. zł.

Część środków potrzebnych na realizację kontraktu PKP Intercity pozyska z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.