Transport miejski Tramino dla Olsztyna testowany w Poznaniu

Tramino dla Olsztyna testowany w Poznaniu

29 maja 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Firma Solaris zakończyła produkcję pierwszych dwóch z piętnastu tramwajów dla Olsztyna. Od wczoraj Solaris Tramino Olsztyn numer jeden jest testowany w Poznaniu, na terenie zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na Franowie. W połowie czerwca egzemplarz numer dwa zostanie dostarczony do stolicy Warmii i Mazur.

Fot. SolarisBus

Od czwartku w Poznaniu pierwszy egzemplarz Tramino Olsztyn przechodzi testy homologacyjne potwierdzające jego bezpieczeństwo, jakość wykonania oraz niezawodność.

Na terenie poznańskiej zajezdni MPK na Franowie testowane są m.in. kompatybilność oprogramowania sterującego pojazdem ze wszystkimi urządzeniami. W szczególności sprawdzane są układy napędowy i hamulcowy, w tym odwzorowanie hamowania awaryjnego.

Uruchamiane są kolejne systemy bezpieczeństwa, takie jak układ poziomowania przy różnym obciążeniu i zużyciu obręczy kół oraz pokładowy rejestrator ATM, będący szynowym odpowiednikiem czarnej skrzynki w samolocie.

Zgodnie z umową zawartą pomiędzy Gminą Olsztyn a firmą Solaris w połowie czerwca tego roku do Olsztyna przyjedzie pierwszy z piętnastu nowoczesnych, dwukierunkowych oraz w pełni niskopodłogowych tramwajów o długości 29,3 metra i szerokości 2,5 metra. Cały kontrakt zrealizowany zostanie do końca września bieżącego roku.

Jednocześnie z pracami nad uzyskaniem homologacji rozpoczną się dostawy pozostałych tramwajów do Olsztyna. Pierwszy z nich przyjedzie do stolicy Warmii i Mazur w połowie czerwca. Tym samym, po ponad pięćdziesięciu latach przerwy, do miasta powróci transport szynowy. Oficjalną prezentację Solarisa Tramino Olsztyn w zajezdni przy ulicy Kołobrzeskiej w Olsztynie zaplanowano na 19 czerwca.

W modelu Solaris Tramino dla Olsztyna każda z trzech sekcji osadzona została na tzw. wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Układ napędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kW każdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 na miejscach siedzących. Tramwaj posiada sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pojazdu. Jego  wnętrze jest klimatyzowane. Fabrycznie zainstalowano także kamery monitoringu.

Solaris zrealizował dotychczas tramwajowe zamówienia dla Poznania (45 sztuk) oraz niemieckiej Jeny (5 sztuk pojazdów dwukierunkowych). W tym roku zakończy się również dostawa pojazdów szynowych polskiego producenta do Brunszwiku (18 sztuk) oraz Olsztyna (15 sztuk). Z kolei w latach 2016-2020 do Lipska pojedzie 41 egzemplarzy Tramino.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł W Tramwajach Śląskich już świętują Dzień Dziecka W Tramwajach Śląskich już świętują Dzień Dziecka
Następny artykuł Konkurs wiedzy o Wiedence Konkurs wiedzy o Wiedence