Transport miejski Olsztyn planuje drugą linię tramwajową

Olsztyn planuje drugą linię tramwajową

23 czerwca 2015 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Jeszcze nie uruchomiono pierwszej linii tramwajowej w Olsztynie, a już władze miasta przygotowują się do budowy kolejnej. Właśnie zleciły wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej przedłużenia linii tramwajowej łączącej osiedla Jaroty i Pieczewo z położoną nieco wyżej na północ fabryką Michelin.

Fot.UM Olsztyn

Według informacji zamieszczonej na stronie urzędu miasta, prezydent Olsztyna wydał rozporządzenie o przetargu publicznym na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczącej „przedłużenia linii tramwajowej łączącej osiedle Jaroty i Pieczewo z fabryką Michelin i zintegrowanym węzłem przesiadkowym przy dworcu PKP/PKS wraz z rozbudową zajezdni tramwajowej z wyposażeniem".

Teraz w Olsztynie kończy się budowa linii tramwajowej łączącej Jaroty z Kortowem, Śródmieściem i Dworcem Głównym PKP. Cała trasa liczy ponad 10 kilometrów i ma być oddana do użytku jesienią tego roku.

Aktualny przetarg ma skończyć się przedstawieniem dokumentacji do wniosku o dofinansowanie dla projektu "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie" z funduszy unijnych. Według informacji lokalnych gazet, gospodarz olsztyńskiego ratusz oczekuje też przedstawienia opracowania projektowego zbiorowego transportu publicznego dla osiedli Zatorze, Wojska Polskiego i Podleśna przez linie tramwajowe i autobusowe. Jednak skierowanie tramwaju do tych dzielnic miasta prezydent traktuje jako wariant rezerwowy.

Zdaniem Krzysztofa Suchowieckiego ze Stowarzyszenia Forum Rozwoju Olsztyna, to dowód na to, że ratusz bez konsultacji z mieszkańcami  forsuje koncepcję kolejnej linii na południu miasta.

- Mamy wrażenie, że ten plan służyć ma bardziej remontom głównych ulic, po których przy okazji ma jeździć tramwaj. Naszym zdaniem nie ma sensu niemal dublowanie istniejącego połączenia w kierunku Kortowa i południowej części miasta wzdłuż głównych ulic. Zdecydowanie bardziej usprawnieniu komunikacji miejskiej służyłoby przeprowadzenie linii na Zatorze, na północ Olsztyna – powiedział Suchowiecki.
Przedstawiciela SFRO  zwrócił też uwagę , że zamówiono projekt w określonym kierunku bez konsultacji społecznych .

„Wygląda na to, że w sprawie inwestycji wartych setki milionów złotych mieszkańcy zostaną poproszeni o wyrażenie opinii dopiero w końcowej fazie, praktycznie wtedy, gdy będzie można wybrać tylko kolory krzesełek– ironizuje Suchowiecki.

Zamawiana przez miasto dokumentacja ma służyć uzyskaniu wszystkich prawem wymaganych uzgodnień i decyzji niezbędnych do wydania zezwolenia na realizację inwestycji. Oddzielną sprawą będzie wybór wykonawcy robót budowlanych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Branżę kolejową czeka seria bankructw Branżę kolejową czeka seria bankructw
Następny artykuł „Solidarność” o upadku PKP Cargo w liście do premier Kopacz „Solidarność” o upadku PKP Cargo w liście do premier Kopacz