W Mińsku rozpoczyna się Białoruski Tydzień Transportowy

W Mińsku rozpoczyna się Białoruski Tydzień Transportowy

06 października 2015 | Autor: AM | Źródło: Koleje Białoruskie
PODZIEL SIĘ

Pod patronatem patronatem Ministerstwa Transportu i Komunikacji Republiki Białorusi od 6 do 8 października 2015 roku w Mińsku odbędzie się Białoruski Tydzień Transportowy.

Fot. Koleje Białoruskie

-We wtorek, 6 października, Władimir Michajłowicz Morozow, prezes Kolei Białoruskich będzie uczestniczyć w otwarciu międzynarodowej wystawy specjalistycznej „Transport i logistyka 2015” - poinformowano w komunikacie zamieszczonym na stronie Kolei Białoruskich. Na wtorek zaplanowano także jego robocze spotkania z szefami administracji kolejowych z Ukrainy, Litwy, Łotwy, a także prezes UTLC, organizacji kolejowej utworzonej przez Białoruś, Kazachstan i Rosję.

Dla Kolei Białoruskich jednym z najważniejszych wydarzeń jest planowane na 6 października podpisanie z Kolejami Litewskimi memorandum o współpracy w kolejowym transporcie towarów. Już w poniedziałek, 5 października odbyło się w Mińsku białorusko-litewskie forum transportowe na temat perspektyw współpracy obydwu państw w dziedzinie transportu i logistyki.

Pilne problemy i perspektywy branży kolejowej będą omawiane na Białoruskim Kongresie Transportowo- Logistycznym, który zostanie otwarty w środę 7 października. W toku spotkania planowana jest dyskusja plenarna o perspektywach uczestnictwa Republiki Białoruskiej w projekcie "Strefa ekonomiczna Jedwabny Szlak”. Prezes Morozow ma wygłosić wykład na temat potencjału tranzytowego Kolei Białoruskich w zapewnienie transportu towarów w relacji Azja-Europa-Azja. Referat na temat rozwoju przewozów kontenerowych w komunikacji z Chinami w ramach wspomnianego projektu wygłosić ma także Eugene Usenkow, dyrektor generalny przedsiębiorstwa państwowego Belintertrans.

W komunikacie dodano, że Koleje Białoruskie przywiązują wielką wagę do handlu i współpracy gospodarczej z Chinami. Są zainteresowane rozbudową sieci transportowej od Oceanu Spokojnego do Morza Bałtyckiego, zwiększeniem przewozu towarów ze Wschodu na Zachód, w tym także z pomocą przyspieszonych pociągów kontenerowych.