Modernizacja mostu nad Wartą usprawni ruch z Jarocina do Wrześni

Modernizacja mostu nad Wartą usprawni ruch z Jarocina do Wrześni

18 listopada 2015 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Większa przepustowość linii kolejowej oraz szybsza jazda pociągów to główne efekty modernizacji mostu w Orzechowie nad Wartą na linii z Jarocina do Wrześni. PLK za prawie 16 mln zł odbuduje przęsła na drugim torze przeprawy. Pociągi pojadą z prędkością 100 km/h. Linia kolejowa nr 281 z Oleśnicy do Chojnic dedykowana jest głównie do przewozu towarów.

Fot. Rafał Wilgusiak

Na szlaku Żerków – Orzechowo, na 350-metrowym moście odbudowanych będzie 8 brakujących stalowych przęseł o łącznej długości 302 metrów. Na nowej konstrukcji będzie położony tor oraz zamontowana sieć trakcyjna. Łącznie na moście ułożone będzie ponad 650 m nowego toru. Prace rozpoczęły się w sierpniu. Dotychczas wyremontowane zostały przyczółki oraz filary mostu. W grudniu rozpocznie się montaż nowych przęseł.

Po wykonaniu wszystkich prac pociągi pomiędzy Żerkowem a Orzechowem pojadą po dwóch torach z prędkością 100 km/h. Dzięki temu zwiększy się przepustowość linii, wzrośnie bezpieczeństwo ruchu kolejowego oraz poprawi się oferta dla przewoźników.

Remont mostu wykonywany jest w ramach zadania „Likwidacja wąskich gardeł poprzez poprawę stanu technicznego obiektów inżynieryjnych – most na linii kolejowej nr 281 Oleśnica – Chojnica w km 110,586”. Koszt robót 15,6 mln zł. Zakończenie zadania do maja 2016 r.

Polskie Linie Kolejowe remontują w br. 145 mostów za ponad 74 mln zł. W Wielkopolsce prace obejmują dwa mosty nad Wartą w Orzechowie oraz na stacji Poznań Starołęka.

Celem prac jest dostosowanie przepraw do potrzeb przewoźników oczekujących coraz  lepszych parametrów linii głównie w zakresie wyższych prędkości i przejazdu cięższych pociągów.

PLK na ponad 18500 km linii kolejowych utrzymuje 3395 mostów o łącznej długości ponad 132 km. Najdłuższym mostem jest most kolejowy nad Wisłą w Grudziądzu. Jedynym zwodzonym mostem jest most na Regalicy w Szczecinie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Linie kolejowe na Śląsku będą cichsze Linie kolejowe na Śląsku będą cichsze
Następny artykuł Niewiele o transporcie kolejowym w expose Beaty Szydło Niewiele o transporcie kolejowym w expose Beaty Szydło