Transport miejski Plany ZTM Warszawa na 2016 rok – metro i węzły przesiadkowe

Plany ZTM Warszawa na 2016 rok – metro i węzły przesiadkowe

08 stycznia 2016 | Autor: RW | Źródło: ZTM Warszawa
PODZIEL SIĘ

– Inwestycją, na którą z pewnością czekają mieszkańcy Warszawy, jest przedłużenie drugiej linii metra. W 2016 roku ruszy budowa kolejnych odcinków, zarówno na Pradze, jak i na Woli. Jednocześnie będziemy wybierać koncepcję kontynuacji budowy kolejnych stacji – mówi Jacek Bogusz, dyrektor pionu inwestycji ZTM. Dodaje, że w 2016 roku ocenie poddane zostanie funkcjonowanie węzłów przesiadkowych. Poza tym powstaną nowe POP-y, biletomat w każdym tramwaju oraz nowy bilet dla podwarszawskich gmin.

Fot. ZTM Warszawa

Największe zmiany w bieżącym roku będą spowodowane planowanymi pracami przy budowie kolejnych odcinków drugiej linii metra. Utrudnienia będą najbardziej odczuwalne dla pasażerów z Woli i Targówka.

– Pomimo, że swoje trasy zmieni kilkanaście linii, pasażerowie nie mają się czego obawiać - ZTM wykorzysta doświadczenia zdobyte podczas budowy centralnego odcinka drugiej linii metra – mówi Andrzej Franków, dyrektor pionu przewozów ZTM.

Oprócz budowy drugiej linii metra w 2016 roku prowadzone będą prace przy budowie tunelu pod torami w Międzylesiu oraz przebudowa ulicy Głębockiej.  W stolicy z każdym dniem będzie przybywało nowych wiat przystankowych, ustawianych w ramach projektu „Przystanek komunikacji miejskiej”.

– Chcemy, aby w 2016 roku stały już wszystkie, czyli 1580 sztuk – zaznacza Jacek Bogusz, dyrektor pionu inwestycji ZTM.

Planowane są również wyłączenia ruchu tramwajowego. – I tu też będziemy korzystać z doświadczeń zdobytych w 2015 roku, m.in. podczas prac na ulicy Grójeckiej, czy remontu na Bródnie. Dzięki rozjazdom nakładkowym i dwukierunkowym tramwajom udaje nam się do minimum ograniczyć zamykanie odcinków torów, a składy kursują i wożą pasażerów – wyjaśnia Andrzej Franków.

Nie zapominamy też o pierwszej linii metra, która będzie modernizowana. W przyszłym roku zaplanowano m.in. przystosowanie stacji Centrum i Wilanowska do potrzeb osób niewidomych. Na wszystkich stacjach zostaną również ustawione tablice informacyjne przygotowane w alfabecie Braille'a, a na stację Stokłosy pasażerowie zjadą nową windą – dodaje Jacek Bogusz.

W 2016 roku ZTM przyjrzy się również stołecznym węzłom przesiadkowym.

– Zajmiemy się inwentaryzacją i oceną ich funkcjonowania. Przygotujemy standardy węzłów, według których będziemy modernizować już istniejące oraz projektować nowe. W pierwszym kwartale bieżącego roku poznamy wyniki konkursu dla studentów Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej na projekt zagospodarowania rejonu Dworca Południowego. ZTM planuje też zlecenie badań i analiz ruchowych dla dworca, które są niezbędne do wykonania koncepcji architektonicznej – podkreśla , dyrektor pionu inwestycji.

Ponadto, z myślą o kierowcach ZTM, rozwija system parkingów P+R. W 2016 roku zostaną zgłoszone do konkursu na dofinansowanie unijne w ramach Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego dwa parkingi: Żerań PKP i Młociny III.

– To nie wszystkie plany parkingowe. Powstaną koncepcje parkingów Jeziorki PKP, Trocka, Wesoła PKP, Wola Grzybowska PKP i Rembertów PKP – wskazuje Jacek Bogusz.