Pasażerowie Pendolino mogą podróżować w strefie ciszy

Pasażerowie Pendolino mogą podróżować w strefie ciszy

14 kwietnia 2016 | Źródło: PKP Intercity
PODZIEL SIĘ

Od dzisiaj pasażerowie wszystkich pociągów EIP mogą wybrać miejsce w strefie ciszy. Nowe rozwiązanie to propozycja dla tych, którzy podczas podróży chcą zrelaksować się czy popracować.

Fot. PKP Intercity

Od dzisiaj we wszystkich pociągach Pendolino, wagon nr 7 został objęty strefą ciszy. Jest to obszar przeznaczony dla podróżnych potrzebujących ciszy oraz szanujących to, że współpasażerowi chcą podróżować w spokoju. Wydzielone wagony zostały oznaczone specjalnymi naklejkami, a o zasadach panujących w strefie przypominają zawieszki umieszczone w przedziale.

- Jesteśmy pierwszym w Polsce przewoźnikiem, który oferuje strefy ciszy. Przez dwa miesiące będziemy realizować pilotaż tego rozwiązania. W tym czasie chcemy sprawdzić zainteresowanie usługą, poznać opinie pasażerów oraz drużyn konduktorskich – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity. - Po okresie testowym odpowiemy sobie na pytanie, czy ta oferta ma zostać na naszych pokładach, czy ma zostać w tej formie, a  jeśli jest to dobre rozwiązanie będzie zastanawiać się nad wprowadzeniem stref ciszy w innych pociągach, także w składach wagonowych – dodała Czemerajda.

Pasażer kupując bilet w kasie lub przez Internet, ma do wyboru miejsce w części standardowej składu lub w strefie ciszy. W czasie dokonywanie transakcji zostają przedstawione zasady panujące w strefie. Aby sfinalizować zakup biletu pasażer będzie musiał je zaakceptować.

- W środkach transportu publicznego obowiązuje nas zasada dobrego wychowania. Pamiętajmy o nich również w czasie podróży pociągiem. Wybierając miejsce w strefie ciszy zachowujmy się tak, aby inni czuli się komforotwo w naszym towarzystwie – powiedział Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre.

Strefa Ciszy to rozwiązanie, które od kilku lat funkcjonuje w krajach Europy Zachodniej. Korzystają z niego m.in. pasażerowie kolei czeskich, niemieckich czy austriackich.

- Sugestie i pomysły dotyczące wprowadzenia podobnego rozwiązania trafiały do PKP Intercity ze strony pasażerów. Dodatkowo przeprowadziliśmy badania wśród klientów, które potwierdziły atrakcyjność rozwiązania - dodała rzecznik PKP Intercity.