Transport miejski Jest już komplet pozwoleń na zachodni odcinek II linii metra

Jest już komplet pozwoleń na zachodni odcinek II linii metra

22 września 2016 | Źródło: Urząd Miasta Warszawy
PODZIEL SIĘ

Wojewoda mazowiecki wydał pozwolenie na budowę stacji Płocka oraz na budowę szlaku pomiędzy stacją Rondo Daszyńskiego a Płocka (to pozwolenie obejmuje po dwa tunele tarczowe oraz infrastrukturę techniczną i czerpnio-wyrzutnię z wentylatorniami).

Fot. um.warszawa.pl

To oznacza, że jest już komplet pozwoleń na rozbudowę II linii metra na zachód.

Odcinek zachodni przedłużenia II linii podziemnej kolejki zrealizuje konsorcjum, na którego czele jest Gülermak. Turecka firma zrobi to za 1,14 mld zł. Za budowę odcinka na Targówek odpowiada natomiast włoska firma Astaldi. Prace, które rozpoczęły się już w maju br. będą kosztowały 1,67 mld zł. Warto przypomnieć, że obie te firmy brały udział w budowie centralnego odcinka II nitki metra.

Na realizację inwestycji wykonawcy mają 38 miesięcy od momentu zawarcia umowy. W kierunku zachodnim, z ronda Daszyńskiego, wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską, Młynów (C07) - planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) - pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka (C16) - pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. Ossowskiego oraz Trocka (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Potem II linia ma zostać jeszcze powiększona o kolejne odcinki i stacje, w modelu "2+3". W kierunku Bemowa będzie wydłużona o dwie stacje: C5, nazwaną roboczo Wola Park, która znajdzie się pod ul. Górczewską, w rejonie skrzyżowania z Białowiejską oraz stację C4 – nazywaną na razie Powstańców Śląskich, która będzie zlokalizowana pod ul. Górczewską, w bliskim sąsiedztwie ratusza Bemowa.

Po prawej stronie Wisły mają powstać trzy kolejne stacje: C19 Zacisze – pod ul. Figara, po południowej stronie skrzyżowania ul. Litawora z Rolanda, C20 o tymczasowej nazwie Kondratowicza, która będzie zlokalizowana pod skrzyżowaniem ul. Kondratowicza z Malborską, po zachodniej stronie ul. św. Wincentego oraz C21 Bródno - pod ul. Kondratowicza, po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej.