Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Poznania ogłosiło przetarg na dostawę 50 tramwajów, w tym 20 wagonów dwukierunkowych. Nowe, niskopodłogowe tramwaje zastąpią starszy, wysłużony tabor.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z serwisem gwarancyjnym 30 sztuk tramwajów jednokierunkowych i 20 sztuk tramwajów dwukierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 30,50 do 32,50 m i szer. 2,40 m, napędzanych silnikami prądu przemiennego. Dodatkowo wykonawca będzie miał za zadanie dostarczyć specjalistyczne wyposażenie zajezdni „Franowo” i „Głogowska” niezbędne do eksploatacji tych tramwajów oraz przeprowadzić szkolenie pracowników.
Zgodnie z warunkami postępowania, wagony muszą mieć minimum 60 proc. niskiej podłogi, co zwiększy ich dostępność dla osób podróżujących z dzieckiem i osób niepełnosprawnych. Będą wyposażone w klimatyzację, energooszczędne oświetlenie oraz komplet wewnętrznych i zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LED dla zapewnienia lepszej ich widoczności.
Podstawowym kryterium oceny ofert będzie cena (waga 80). Poza tym , zamawiający weźmie pod uwagę udział niskiej podłogi (waga 7), pojemność pojazdów (waga 3), naciski na osie (waga 3), szerokość przejścia w przedziale pasażerskim (waga 2), a także rozwiązania techniczne hamulców (waga 3) i warunki gwarancji (waga 2).
– Kupując nowoczesne tramwaje, poprawiające jakość transportu publicznego w stolicy Wielkopolski, jednocześnie będziemy wycofywać wyeksploatowany, wysokopodogowy tabor. Pozyskanie wagonów dwukierunkowych dodatkowo pozwoli podnieść komfort przejazdu w przypadku prowadzonych remontów i organizowania komunikacji zastępczej, a także postawić pierwszy krok w kierunku obsługi nowych tras tramwajowych – powiedział PAP Jerzy Zalwowski, członek zarządu MPK Poznań.
Zwycięzca przetargu będzie miał na dostarczenie tramwajów 30 miesięcy od dnia podpisania umowy. Otwarcie ofert nastąpi 28 października.