Koleje Mazowieckie mają już 18 pojazdów serii EN57AL

Koleje Mazowieckie mają już 18 pojazdów serii EN57AL

05 października 2016 | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

Na tory wyjechał właśnie osiemnasty pojazd serii EN57AL, zmodernizowany w ramach zawartej w grudniu 2015 roku umowy z ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz. Zgodnie z kontraktem Koleje Mazowieckie będą miały docelowo 39 takich EZT-ów. Wszystkie odebrane do tej pory pojazdy są wykorzystywane do obsługi linii nr 6 Warszawa Wileńska – Małkinia.

Fot. Koleje Mazowieckie

Pojazdy przeszły naprawy w poziomie utrzymania P5 i są gruntownie zmodernizowane. Posiadają m.in.: klimatyzację przedziałów pasażerskich, komfortowe i wyciszone wnętrze, nowe okna, podłogi, ściany i wygodne fotele. Do dyspozycji podróżnych jest nowoczesne WC z zamkniętym obiegiem i przewijakiem dla niemowląt. Pasażerowie mogą także korzystać z gniazdek elektrycznych zamontowanych pod fotelami. W pojazdach jest przejrzysty system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, a także monitoring zewnętrzny oraz wewnętrzny. EZT w tej wersji jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Jesteśmy  w trakcie realizacji największego kontraktu na modernizacje elektrycznych zespołów trakcyjnych. W połowie 2017 roku nasz park taborowy będzie składał się w znacznej większości ze zmodernizowanych oraz nowych pojazdów i będzie to duża zmiana. Już teraz na tory wyjechał 18 pojazd serii EN57AL, po gruntownej modernizacji i naprawie P5. To kolejny, istotny krok w kierunku poprawy jakości usług świadczonych przez Koleje Mazowieckie – mówi Czesław Sulima, dyrektor eksploatacyjny, członek zarządu Kolei Mazowieckich.

Dzięki zastosowaniu zupełnie nowych podzespołów została zwiększona moc układu napędowego umożliwiająca szybszą jazdę pojazdu (do 120 km/h) oraz zwiększenie przyspieszenia, co przełoży się na skrócenie czasu podróży. W przedniej części pojazdu znajdują się także dwie strefy przeznaczone dla obsługi pociągu – kabina maszynisty oraz przedział dla kierownika pociągu.

– Nowoczesne rozwiązania zastosowane na pulpicie sprawiają, że pojazd prowadzi się bardzo dobrze i wygodnie – mówi Wiesław Młodzianowski, maszynista z Tłuszcza.

Umowa na wykonanie 20 napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją z możliwością rozszerzenia na żądanie Zamawiającego zakresu zamówienia o maksymalnie 19 dodatkowych napraw w poziomie utrzymania P5 z modernizacją w latach 2016 – 2017 została podpisana 17 grudnia 2015 r. Jest ona częścią jednego z największych dotychczas przedsięwzięć związanych z modernizacją elektrycznych zespołów trakcyjnych przewoźnika (w sumie KM posiada już 108 gruntownie zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych).

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Lotos Kolej trafi na giełdę? Lotos Kolej trafi na giełdę?
Następny artykuł Rosnąca pozycja portu w Gdańsku na Bałtyku to zasługa m.in. kolei Rosnąca pozycja portu w Gdańsku na Bałtyku to zasługa m.in. kolei