ARP chce lepiej wykorzystać potencjał Euroterminalu w Sławkowie

ARP chce lepiej wykorzystać potencjał Euroterminalu w Sławkowie

28 października 2016 | Źródło: Onet.pl
PODZIEL SIĘ

W ciągu najbliższych kilku miesięcy wypracowane zostaną rozwiązania, służące ożywieniu terminalu w Sławkowie, gdzie kończy się wiodąca ze Wschodu Linia Hutnicza Szerokotorowa– informuje Onet.pl.

Fot. PKP LHS

ARP jest właścicielem CZH Grupa, do której należy Euroterminal Sławków i Terminale Przeładunkowe Sławków-Medyka, działające w miejscu, gdzie kończy się linia zarządzana przez PKP LHS. Od jakiegoś czasu trwają starania służące wykorzystaniu potencjału linii i terminalu do transportu ładunków m.in. z Chin. Agencja prowadzi obecnie prace studialne, mające uporządkować strukturę własnościową znajdujących się tam aktywów. Celem jest osiągnięcie jak największej synergii między przewoźnikami, operatorami oraz właścicielami infrastruktury szynowej i przeładunkowej.

Myślę, że w ciągu kilku miesięcy będzie można pokazać ostateczne rozwiązanie, nie przesądzając dziś, jakie ono będzie – mówi Marcin Chludziński, prezes Agencji Rozwoju Przemysłu.

Warto przypomnieć, że zarząd PKP LHS od 10 października jest członkiem Międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego, który łączy Chiny z Polską i Europą przez kraje Azji Centralnej oraz Azerbejdżan, Gruzję i Ukrainę.

LHS wykorzystująca techniczne możliwości Euroterminala w Sławkowie może być beneficjentem Nowego Jedwabnego Szlaku – mówił wówczas Zbigniew Tracichleb, prezes spółki. Pierwszy pociąg z Dalekiego Wschodu przyjedzie do Sławkowa już w przyszłym roku.

Euroterminal w Sławkowie k. Dąbrowy Górniczej to najdalej wysunięte na zachód Europy miejsce, gdzie sięga wiodący ze Wschodu szeroki tor kolejowy. Linia o szerokim rozstawie toru (1520 mm) styka się tu z linią normalnotorową (1435 mm). W istniejącą tam infrastrukturę w ostatnich latach zainwestowano ok. 150 mln zł, m.in. ze środków UE. Euroterminal specjalizuje się w przeładunkach kontenerów