Ponad milion pasażerów i 220 tys. przejechanych kilometrów – Światowe Dni Młodzieży 2016 były największym wyzwaniem w historii Przewozów Regionalnych. Za komfortową podróż pociągami PR dziękowali już pielgrzymi z całego świata. Teraz, największy polski przewoźnik został doceniony za skuteczną komunikację w trakcie imprezy i otrzymał brąz w najważniejszym konkursie branży public relations - Złotych Spinaczach.
– Światowe Dni Młodzieży to wydarzenie wyjątkowe pod każdym względem - duchowym, towarzyskim i organizacyjnym – mówi rzecznik prasowy spółki Mikołaj Turowski. W czasie tej największej masowej imprezy w historii Polski do Krakowa przyjechał ponad milion podróżnych i niemal wszyscy z nich skorzystali z pociągów PR.
– Operacja logistyczna tej skali wymagała skutecznej i konsekwentnej komunikacji. Zdecydowaliśmy się na bezpośredni kontakt zarówno z pasażerami, jak i mediami – mówi Turowski.
Przygotowania rozpoczęły się od Press Touru dla przedstawicieli wybranych redakcji oraz pokazu ćwiczeń bezpieczeństwa, prezentującym gotowość Przewozów Regionalnych do działań antykryzysowych. Z kolei w Krakowie, lokalni artyści stworzyli „ruchome grafitti” na jednym z pociągów przewożących pielgrzymów. W trakcie trwania samego ŚDM dziennikarze kontaktowali się z mobilnym, czynnym całą dobę biurem prasowym.
O sukcesie akcji świadczy pięciokrotny wzrost wyszukiwania frazy „Przewozy Regionalne” w wyszukiwarkach internetowych. – Podczas Światowych Dni Młodzieży stworzyliśmy nową jakość w komunikacji. Postawiliśmy na bezpośredni kontakt z podróżnymi i zyskaliśmy ich zaufanie. Z tych doświadczeń korzystają klienci w trakcie codziennych podróży naszymi pociągami – zaznacza Turowski.