Profesjonalizm i konsekwentne działania, dialog z branżą i optymalizacja bieżących procedur - to wszystko przyczynia się do ciągłego rozwoju sieci nowoczesnych dróg w Polsce. Drogi szybkiego ruchu budowane w naszym kraju zaliczane są do najnowocześniejszych w Europie. Setki kilometrów dróg oddane w ostatnich latach pozwoliły awansować Polsce na piąte miejsce w zestawieniu najdłuższych sieci dróg szybkiego ruchu w Europie. Nie zwalniamy tempa - kolejne setki kilometrów są na etapie budowy, projektowania i przygotowania.
Na koniec 2018 r. Polska była na piątym miejscu w Europie pod względem długości dróg szybkiego ruchu. Kolejne oddania nowych tras do ruchu pozwoliły nam wyprzedzić Wielką Brytanię. W tyle zostawiliśmy również m.in. Portugalię, Holandię, Turcję i Szwecję.
Ktoś powie, że to tylko statystyki. To przede wszystkim motywacja do dalszych zmian i wytężonej pracy na rzecz rozwoju polskiej infrastruktury drogowej. To nobilitacja dla polskiej branży drogowej, ale również zobowiązanie do ciągłego rozwoju i udoskonalania.
Konsekwencja i odpowiedzialność
GDDKiA troszcząc się o interes Skarbu Państwa, a więc i podatnika, dba o odpowiednio płynny postęp prac, jak i prawidłową realizację kontraktów. To baza wszystkich decyzji podejmowanych przez GDDKiA zdefiniowana na skuteczną realizację powierzonych zadań inwestycyjnych. Osiągamy założone cele, podejmując szybkie działania i trafne decyzje.
Aktualne liczby
- długość dróg krajowych w zarządzie GDDKiA wynosi 17 665,9 km,
- długość dróg krajowych we wszystkich zarządach wynosi 18 486,6 km
- sieć dróg szybkiego ruchu liczy 3 836,3 km (1671,5 km autostrad i 2 164,8 km dróg ekspresowych)
Opracowanie GDDKiA na bazie danych Eurostat oraz raportów publikowanych przez krajowe administracje drogowe z Wielkiej Brytanii, Włoch, Holandii, Portugalii, Francji oraz Niemiec.