Stadler po raz pierwszy sprzedaje FLIRT-A do Azerbejdżanu

Stadler po raz pierwszy sprzedaje FLIRT-A do Azerbejdżanu

27 listopada 2019 | Źródło: Stadler Rail
PODZIEL SIĘ

Koleje Azerbejdżańskie (ADY) i Stadler podpisały umowę na dostawę dziesięciu jednostek FLIRT. Wartość kontraktu to 115 milionów euro. Cztery pociągi zostaną skonfigurowane jako pociągi międzyregionalne z napędem spalinowo-elektrycznym, a trzy elektryczne zespoły trakcyjne zostaną zaprojektowane odpowiednio jako pociągi międzyregionalne i regionalne. W przeszłości ADY kilkakrotnie zamawiała tabor od Stadler. Poprzednie zamówienia obejmowały wagony sypialne do międzynarodowego połączenia między Azerbejdżanem a Turcją oraz dwupoziomowe pociągi KISS. Stadler pozyskał teraz pierwsze zamówienie z Azerbejdżanu dla swojego bestsellera - FLIRT.

Wizualizacja: Stadler Rail Group

ADY i Stadler podpisały umowę na opracowanie i budowę dziesięciu pięcio-członowych pociągów FLIRT w trzech różnych wersjach. Wartość zamówienia, w tym części zamiennych i wyposażenia zaplecza technicznego, to dobre 115 milionów euro. Cztery pociągi będą miały napęd spalinowo-elektryczny (DMU) do użytku w ruchu międzyregionalnym. Sześć pociągów będzie napędzanych elektrycznie (UGW). Trzy z nich zostaną wykorzystane w ruchu międzyregionalnym, a kolejne trzy zostaną zaprojektowane jako pociągi regionalne do transportu podmiejskiego. Zamówienie znad Morza Kaspijskiego po raz kolejny podkreśla, jak Stadler może reagować na indywidualne potrzeby klientów - i pokazuje wszechstronność FLIRT.

ADY już od 2014 r. Kilkakrotnie zamawiała tabor kolejowy od Stadler. W 2014 r. ADY zamówiła 30 wagonów sypialnych do obsługi połączenia Kars – Achalkalaki – Tbilisi – Baku między Turcją a Azerbejdżanem. Pierwszy z tych pociągów sypialnych został już dostarczony i ożywia obecną dyskusję polityczną na temat pociągów nocnych. W 2015 i 2018 r. ADY zamówiła dwupoziomowe pociągi KISS, które są w codziennej eksploatacji i oferują wysoką dostępność.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że ADY dodało FLIRT do swojej floty po kilku zamówieniach na różne pojazdy Stadler. ADY będzie dysponować supernowoczesnym pojazdem dzięki pięciu pociągom z rodziny FLIRT. ADY otrzyma pierwszy FLIRT z silnikiem Diesla, który spełnia wszystkie wymagania GOST ”, mówi szef sprzedaży Ansgar Brockmeyer.

W Azerbejdżanie trwa obecnie szeroko zakrojony projekt infrastrukturalny. Wiele głównych linii jest przekształcanych z prądu stałego 3 kV na prąd przemienny 25 kV. Cztery elektryczne pociągi FLIRT z silnikiem Diesla zostaną zbudowane jako pierwsze, aby ADY mogła kontynuować pracę z wystarczającą liczbą pociągów nawet podczas tej zmiany. Zgodnie z umową pierwsze pociągi zostaną dostarczone do ADY w 2022 r.

 

Pociągi FLIRT dla ADY są zaprojektowane dla torów o rozstawie 1520 milimetrów. Profil GOST ( Państwowy Standart w Rosji)  o szerokości pojazdu powyżej 3,48 metra i wysokości pojazdu ponad 4,60 metra zapewnia przestronne wnętrze. Międzyregionalne pociągi oferują wyjątkowo wysoki poziom komfortu, z bistro i wygodnymi fotelami z elektrycznymi elementami sterującymi w pierwszej klasie. Międzyregionalny DMU ma 106,76 metra długości i oferuje miejsca dla 271 pasażerów. FLIRT z silnikiem wysokoprężnym ma dodatkową krótką karoserię, PowerPack, w której mieszczą się cztery silniki Diesla i części wyposażenia napędowego. Międzyregionalne pojazdy EMU mają 92,96 metra długości. Zapewniają miejsca dla 236 pasażerów. Wreszcie regionalne pojazdy UGW mają również 92,96 metra długości. Zapewniają miejsca siedzące dla 255 pasażerów, a także wystarczającą przestrzeń dla krótkich podróży lokalnych.