Transport miejski Zaawansowanie prac na budowie 2 linii warszawskiego metra

Zaawansowanie prac na budowie 2 linii warszawskiego metra

09 października 2020 | Źródło: Metro Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Na Bródnie TBM Maria zakończyła drążenie kolejnego odcinka tunelowego i przebiła się do korpusu stacji Zacisze. Wkrótce w ślad za nią, ze stacji Kondratowicza, wyruszy tarcza Anna. Na Bemowie TBM Krystyna przeszła pod torami linii kolejowej drążąc tunel pomiędzy stacjami Powst. Śląskich i Ulrychów. Wydrążyła już 733 metry tunelu w stronę stacji Ulrychów.

Fot. Metro Warszawskie

We wtorek, 6 października, na stacji Powst. Śląskich uruchomiona została tarcza Elisabetta. Do kolejnej stacji ma do wydrążenia około 860 metrów tunelu, zaś do piątku pokonała dystans 77 metrów. Obie tarcze wydrążyły już dwa 137-metrowe odcinki tunelowe, które łączą komorę torów odstawczych z korpusem stacji Powst. Śląskich.

Stan drążenia tuneli na warszawskim Bemowie. Źródło: Metro Warszawskie

Wraz z postępem drążenia tuneli i zakończeniem prac związanych z budową korpusów stacji, zaczynają otwierać się nowe fronty robót. Budowane są wyjścia ze stacji oraz szyby windowe. Na wszystkich obiektach trwa murowanie pomieszczeń technicznych. Rozpoczęły się też pierwsze tynkowania. Najbardziej zaawansowane są w pomieszczeniach podstacji energetycznej na stacji C20 Kondratowicza.

Fot. Metro Warszawskie

Na stacjach układane są także instalacje kanalizacji sanitarnej oraz powstają ściany peronów pasażerskich.

W tunelu D21 pomiędzy stacjami Bródno i Kondratowicza rozpoczęły się prace przy wykuwaniu łącznika tunelowego do wentylatorni szlakowej V21.