Transport miejski Dwa, pierwsze, nowe wagony tramwajowe dla Warszawy są już gotowe....

Dwa, pierwsze, nowe wagony tramwajowe dla Warszawy są już gotowe....

20 kwietnia 2021 | Źródło: Tramwaje Warszawskie
PODZIEL SIĘ

Nowe tramwaje gotowe. Testy w fabryce dwóch pierwszy wagonów skończone. Latem zobaczymy je na próbach na ulicach Warszawy. Jesienią powinniśmy już nimi jeździć.

Nowy tramwaj po testach. Fot. Tramwaje Warszawskie

Dwa pierwsze nowe tramwaje dla Warszawy już są gotowe, skończyła się ich budowa. Wagony przeszły pozytywnie testy w Republice Korei. Producent przeprowadził kilkadziesiąt badań fabrycznych i tych wymaganych na potrzeby homologacji. Sprawdził m.in. urządzenia elektryczne, hamulce i systemy związane z bezpieczeństwem. Tramwaj został podniesiony, przetestowano jak zachowuje się na ciasnych zakrętach. Sprawdzono też jego szczelność, działanie klimatyzacji, oświetlenia, a nawet wyregulowano głośność dzwonka..

Nowy tramwaj po testach. Fot. Tramwaje Warszawskie

Kiedy nowe tramwaje będą w Warszawie?
Tramwaje zostaną przetransportowane drogą morską, a z początkiem wakacji, gdy już trafią do Warszawy zaczną się dalsze testy homologacyjne. Jesienią powinny podróżować nimi warszawianki i warszawiacy. Kolejne 121 tramwajów będzie ostatecznie odbierane od początku 2022 aż do końca kwietnia 2023 roku.
Polsko – koreańska współpraca
Aż 60 procent komponentów w nowych tramwajach dla stolicy będzie pochodzi z Polski i Unii Europejskiej. Cały osprzęt energoelektroniczny powstaje w Warszawie i dostarcza go firma Medcom, która współpracuje ze światowymi producentami taboru szynowego. Z innej polskiej firmy mającej siedzibę w Warszawie – ATM – pochodzą rejestratory parametrów jazdy. Z kolei, fotele dla motorniczych, skomplikowane konstrukcje ze sterowaniem pneumatycznym, dostarcza śląska firma Damiro. Hyundai Rotem to jeden z największych producentów pojazdów szynowych na świecie. Dostarczył ich kilka tysięcy do 36 krajów na świecie.

Nowy tramwaj po testach. Fot. Tramwaje Warszawskie

Największa flota tramwajów niskopodłogowych w Polsce.
Dzięki nowym tramwajom warszawianki i warszawiacy będą mogli częściej podróżować niskopodłogowymi, wygodnymi wagonami, przyjaznymi dla pasażerów z niepełnosprawnościami oraz opiekunów z dziećmi w wózkach. Docenią je też seniorzy. Po stołecznych torach jeździ dziś niemal 530 tramwajów i składów tramwajowych. 311 wagonów, czyli aż 59 procent floty tramwajowej to wagony niskopodłogowe. Dołączą do nich kolejne 123 wagony zbudowane przez Hyundai Rotem. Warszawa będzie miała najwięcej niskopodłogowych tramwajów w Polsce.