Lokomotywa Siemens ES64F4-840 ( 189-840 ) należąca do firmy leasingowej MRCE Dispolok Deutschland, wynajęta przez EP Cargo, czeskiego operatora mającego swoje oddziały w Niemczech i w Polsce prowadziła wczoraj (20.08.2021r.) pociąg 1710004/5 relacji Siedlce - Rzepin ( dalej Rostock - Trelleborg - Oslo ) zestawiony z dwóch Flirtów 200 wyprodukowanych przez szwajcarskiego producenta Stadler dla Norweskiego operatora kolejowego Norske Tog.
To kolejna dostawa pojazdów dla tego odbiorcy i znów w innej malaturze. Pierwsze dostarczone jednostki miały barwy biało-czerwone z oznaczeniem NSB. Kolejne były zielono - pomarańczowe a teraz jest to malatura łącząca kolor ciemno granatowy z szarym.
Najprawdopodobniej rożnica w malaturze wynika z faktu udostępniania taboru przez Norskie Tog (właściciel wszystkich pojazdów Flirt) przewoźnikom w różnych regionach Norwegii, którzy mają swoje kolorystyczne prefencje.
SJ Norge, wygrywając duży kontrakt operacyjny w Norwegii, dzierżawi nowe jednostki BEMU od ich właściciela, Norske Tog. Obecnie transportowane jednostki jeździć będą dla SJ Norge na odcinkach regionalnych Dovrebanen, Meråkerbanen, Nordlandsbanen, Raumabanen, Rørosbanen oraz w sieci lokalnej czyli Saltenbanen (Bodø–Rognan) i Trønderbanen (Trøndelag).
W maju br. Kurier Kolejowy zaprezentował zdjęcia pojazdu Flirt serii 76 przewoźnika SJ Nord, który przejechał całą 729 km linię Nordlandsbanen (Trondheim - Bodø) w ramach testów na szlaku bez elektryfikacji.