Po sześciu latach Coradia Polyvalent Alstomu uzyska dopuszczenie AFER do rumuńskiej sieci kolejowej

Po sześciu latach Coradia Polyvalent Alstomu uzyska dopuszczenie AFER do rumuńskiej sieci kolejowej

09 lipca 2022 | Źródło: Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Sześć lat temu Alstom zaprezentował w Bukareszcie dwunapędowy (elektryczny i spalinowy) pociąg Coradia Polyvalent. Pojazd dotychczas wykorzystywany jako pociąg doświadczalny, który testował system ETCS zainstalowany przez Alstom w korytarzu IV (Ren - Dunaj) jutro (10.06.2022r) odbędzie podróż z Bukaresztu do Konstancy w celu uzyskania dopuszczenia do ruchu po rumuńskiej sieci kolejowej przez AFER (Autoritatea Feroviară Română), która jest wyspecjalizowanym organem technicznym Ministerstwa Transportu i Infrastruktury w dziedzinie transportu kolejowego i metra.

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

Dostawa pociągu, w pełni wyposażonego w urządzenia testowe, była częścią umowy na odnowę sygnalizacji kolejowej Simeria - Sighisoara, podpisanej w 2014 roku z CFR Infrastructure. Projekt obejmował modernizację i prace sygnalizacyjne na odcinku kolejowym Sighișoara-Coșlariu-Simeria o długości 170 km, który został wyposażony w Atlas 200, rozwiązanie sygnalizacyjne ERTMS Level 2 firmy Alstom. Projekt obejmował także dostawę do CFR Infrastructure dwumodalnego (elektrycznego i spalinowego) pociągu regionalnego Coradia Polyvalent w celu przetestowania i zmierzenia wydajności zainstalowanych systemów.

 

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

Zaprojektowany i zbudowany we Francji pociąg był funkcjonalny, ale bez wyposażenia wnętrza. Projekt, konfiguracja i wyposażenie wnętrza zostały w całości wykonane na miejscu, zgodnie z konkretnymi wymaganiami rumuńskiego klienta. Pociąg jest wyposażony w dużą ilość elektroniki testującej systemy ETCS i GSM-R, posiada wewnątrz pociągu w pełni wyposażoną kuchnię, 6 kuszetek dla obsługi pociągu, salę konferencyjną z projektorem wideo, 2 łazienki, jadalnię i kilka szaf do zdeponowania wielu rzeczy.

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

Choć pociąg sprowadzony był do testowania odcinka o dużej prędkości, nad którym pracował Alstom, przedstawiciele firmy mieli nadzieję, że przyciągnie uwagę potencjalnych klientów, zwłaszcza CFR Călători. 

Energooszczędny pociąg Coradia Polyvalent może w różnych konfiguracjach mieć pojemność od 162 do 366 miejsc, ma maksymalną prędkość 160 km/h, jest wyposażony w systemy nadzoru wideo i informacji w czasie rzeczywistym oraz jest w 100% dostępny dla osób o ograniczonej mobilności.

 

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

Fot. Cantoneru Virgil Gabriel

 

 

Od redakcji

Energooszczędny pociąg Coradia Polyvalent może być skonfigurowany w różnych konfiguracjach, o pojemności od 162 do 366 miejsc, ma maksymalną prędkość 160 km/h, jest wyposażony w systemy nadzoru wideo i informacji w czasie rzeczywistym oraz jest w 100% dostępny dla osób o ograniczonej mobilności.