Stadler wygrał swój pierwszy przetarg na metro na Tajwanie.

Stadler wygrał swój pierwszy przetarg na metro na Tajwanie.

04 września 2022 | Źródło: Stadler / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W dniu 29 sierpnia 2022 r. Kaohsiung City Mass Rapid Transit Bureau wyznaczyło konsorcjum ST Engineering Singapur, Stadler, i Siemens Mobility do realizacji projektu, którego celem jest zapewnienie usług kolejowych pod klucz nowej żółtej linii metra Kaohsiung MRT (Kaohsiung MRT Yellow Line). W ramach projektu Stadler dostarczy 25 w pełni zautomatyzowanych pociągów ze swojej oferty, które wyprodukuje Zakład St. Margrethen.

 

Fot. Stadler Rail

 

Konsorcjum ST Engineering, Stadler i Siemens Mobility opracuje i wybuduje całkowicie nową linię metra w tajwańskim mieście Kaohsiung. Jako lider konsorcjum, ST Engineering jest odpowiedzialne za całościowe zarządzanie projektem i integrację systemu. Stadler opracuje i zbuduje nowe pociągi metra, natomiast Siemens Mobility jest odpowiedzialny za system sygnalizacji CBTC.

Z 2,72 mln mieszkańców, Kaohsiung jest trzecim co do wielkości miastem Tajwanu i centrum gospodarczym na południu kraju. Po otwarciu linii czerwonej i pomarańczowej w 2008 roku, projekt nowej żółtej linii obejmuje 22,8 km w większości podziemnych torów, 23 stacje metra z połączeniami do istniejących linii, system lekkiej kolei oraz stacje łączące sześć głównych dzielnic miasta, w tym między innymi szkoły i uczelnie.

Po zakończeniu budowy nowej linii ponad 40 procent mieszkańców będzie miało dostęp do zrównoważonego, bezpiecznego, wygodnego, szybkiego i bardzo niezawodnego transportu publicznego.

"Kontrakt na dostawę 25 trzywagonowych zespołów trakcyjnych średniej pojemności dla Kaohsiung MRT Yellow Line jest pierwszym dla Stadlera w segmencie rynku metra w Azji. Jesteśmy dumni, że nasza wysoka niezawodność, jak również nasze kompetencje w dostosowywaniu rozwiązań w zakresie pojazdów do potrzeb klienta były decydującym kryterium przy podejmowaniu decyzji na korzyść firmy Stadler w tym międzynarodowym przedsięwzięciu. Pociągi metra dla Kaohsiung będą najnowocześniejsze i w pełni automatyczne (GoA4). Specjalna lekka konstrukcja aluminiowa sprawi, że będą bardzo energooszczędne. Będą one również specjalnie zaprojektowane dla klimatu tropikalnego i subtropikalnego na Tajwanie, z wysoką wilgotnością do 100 procent i ekstremalnymi temperaturami do 45°C"- mówi dr Ansgar Brockmeyer, zastępca dyrektora generalnego grupy i wiceprezes zarządu ds. sprzedaży i marketingu w firmie Stadler. 

Zamówienie to jeszcze bardziej wzmacnia globalną pozycję firmy Stadler w szybko rozwijającym się segmencie rynku metro. W ostatnich latach firma Stadler wygrała duże projekty budowy metra w Hiszpanii, Niemczech, Wielkiej Brytanii i USA o łącznej liczbie ponad 600 pociągów.

Dla Stadlera jest to drugie duże zamówienie na tabor kolejowy na Tajwanie. W listopadzie 2019 roku TRA (Taiwan Railways Administration) podpisała umowę na dostawę 34 sześcioosiowych wąskotorowych lokomotyw spalinowych. Pierwsza z tych lokomotyw zostanie dostarczona na początku 2023 roku.