Nowy TGV M Avelia Horizon opuścił zakład Alstom w LaRochelle i jest w drodze do Velimia w Czechach.

Nowy TGV M Avelia Horizon opuścił zakład Alstom w LaRochelle i jest w drodze do Velimia w Czechach.

28 listopada 2022 | Źródło: Alstom
PODZIEL SIĘ

9 września z linii produkcyjnej w warsztatach Alstom w La Rochelle we Francji, tuż po operacji połączenia wagonów napędowych i pasażerskich zjechał TGV przyszłości - TGV M, który powstał w efekcie wiedzy najlepszych ekspertów firmy Alstom oraz działów Rolling Stock i TGV-Intercités firmy SNCF Voyageurs, Będzie kursował w sieci krajowej we Francji od 2024 r. W ostatni piątek, 25 listopada pierwszy pociąg TGV M - Avelia Horizon wyjechał z zakładu Alstom w LaRochelle do Velimia w Czechach, gdzie na tamtejszym torze testowym poddany zostanie dynamicznym testom przy prędkości 200km/h.

 

 

Fot. Alstom

 

Aby odnieść sukces w tym dużym projekcie innowacyjnym, Alstom przemyślał swój proces produkcji przemysłowej w ramach standaryzacji i odchudzonej produkcji. Zainwestowano prawie 50 mln euro w nowe linie produkcyjne zapewniające bezpieczeństwo operatorów i ergonomię stanowisk pracy, a także wydajność przemysłową i uproszczenie zespołów w celu zapewnienia konkurencyjności rozwiązania.

W projekt nowego pociągu zaangażowanych jest dziesięć z szesnastu zakładów Alstom we Francji: Belfort - lokomotywy; La Rochelle - wagony (badania, industrializacja, zakup, produkcja i testy wagonów pasażerskich), wsparcie logistyczne i serwisowe oraz zarządzanie projektem; Villeurbanne - komputerowy system kontroli i dowodzenia, informacja pasażerska i wyposażenie pokładowe; Ornans w zakresie silników; Le Creusot w zakresie wózków; Tarbes w zakresie trakcji; Tuluza (COE electric) w zakresie obwodów elektrycznych; Petit Quevilly w zakresie transformatorów; Saint-Ouen w zakresie projektowania, sygnalizacji i Valenciennes w zakresie badania elementów wystroju wnętrza. W sumie projekt ten wygeneruje 4 tys. miejsc pracy we francuskim przemyśle kolejowym.

Zamówienie zostało złożone na 115 jednostek (100 krajowych i 15 międzynarodowych), a pociąg będzie wykorzystywany zarówno do obsługi połączeń TGV INOUI, jak i OUIGO. 

 

TGV M - Avelia Horizon wyjeżdża z zakładu Alstom w LaRochelle. Fot. Alstom

 

Wszystkie nowe funkcje TGV M zostały zaprojektowane z myślą o przyszłych użytkownikach, zarówno pasażerach jak i użytkownikach z SNCF Voyageurs.

Pasażerowie znajdą na pokładzie innowacje, które poprawią ich komfort i obsługę. W wagonach pasażerskich wystrój wnętrz został zaprojektowany tak, aby sprzyjać odpoczynkowi i wyciszonej atmosferze, co pozwoli na spokojną podróż. W innych miejscach zaprojektowano strefy socjalne dla tych, którzy chcą spędzić czas z przyjaciółmi lub rodziną. Okna zostały powiększone, aby zapewnić panoramiczny widok na krajobraz. Oświetlenie dostosuje się do intensywności naturalnego światła w pociągu. Wszystkie siedzenia, zaprojektowane z myślą o optymalnym komforcie, będą wyposażone w funkcje łączności, oferując każdemu potężne WIFI. Bar w tym nowym TGV został całkowicie przeprojektowany, aby zaoferować nowe doświadczenie.

TGV M jest pierwszym TGV, który od samego początku został zaprojektowany w ścisłej współpracy ze stowarzyszeniami osób o ograniczonej mobilności (w szczególności osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz osób niedowidzących). Będzie to pierwszy TGV oferujący w pełni niezależny dostęp do pociągu. Obrotowa platforma pozwoli osobom na wózkach inwalidzkich na niezależny dostęp do pociągu, aż do zarezerwowanego dla nich pomieszczenia, a system dźwiękowy lokalizujący drzwi będzie prowadził osoby niedowidzące podczas wsiadania.

Zgodnie z wczesniejszym planem testy dynamiczne pojazdu na torze w Velimie mają zakończyć się jeszcze w tym roku.