Kontenery Innofreight: jeden ładunek dwie szerokości toru

Kontenery Innofreight: jeden ładunek dwie szerokości toru

13 stycznia 2023 | Źródło: Innofreight
PODZIEL SIĘ

Po raz pierwszy kontenery Innofreight są przeładowywane z wagonów szerokotorowych na normalnotorowe podczas jednego transportu - bez przemieszczania załadowanego materiału. Innofreight razem ze firmą partnerską LTG Cargo (litewski przewoźnik kolejowy) przewozi do Polski surowce, zwłaszcza energetyczne, które trafiają droga morską do portu w Kłajpedzie. W związku z kryzysem energetycznym wywołanym rosyjską inwazją na Ukrainę, Polska boryka się z brakiem węgla i innych surowców dotychczas importowanych z Rosji. Polska nadal pokrywa 70 procent swoich potrzeb energetycznych węglem, a paliwa potrzebują przede wszystkim gospodarstwa domowe.

Kontenery Innofreight: jeden ładunek dwie szerokości toru
Fot. Innofreight

 

Aby zrekompensować niedobór rosyjskich surowców, są one kupowane w innych krajach, często dosyć odległych. Porty w Polsce mają ograniczone możliwości obsługi oczekiwanych wolumenów dostaw, dlatego potrzebne są alternatywne szlaki transportowe. LTG Cargo i Innofreight znalazły rozwiązanie, węgiel przypływa statkiem do portu w Kłajpedzie na Litwie i jest przewożony pociągiem do Braniewa w Polsce. 

 

Fot. Innofreight

 

Pociągi na Litwie jeżdżą po szerokim torze, w Polsce po torze o europejskim rozstawie szyn. Aby sprostać temu wyzwaniu, wagony LTG Cargo są ładowane w porcie w Kłajpedzie i transportowane do terminalu w Kownie lub Šeštokai. Tam są przeładowywane na 15 InnoWagonów 2 × 40 stóp. Następnie pociąg jedzie do Braniewa, skąd przywieziony surowiec jest dystrybuowany do klientów końcowych i przemysłu. 

 

Fot. Innofreight

 

Ten proces ponownego ładowania ma kilka zalet. Jest to wydajniejsze i szybsze niż rozładunek całego pociągu w bunkrze lub dużymi maszynami oraz eliminuje konieczność manipulowania węglem. Zawsze stoi w tym samym pojemniku, co oznacza brak zanieczyszczenia powietrza i kurzu w osiedlach sąsiadujących z terminalem.

Poprzez transport Innofreight pomaga zapewnić Polsce energię potrzebną do ogrzania mieszkańców w miesiącach zimowych.