29 czerwca 2021 roku spółka PCC Intermodal SA, operator intermodalny, podpisała z Alstom umowę na dostawę czterech lokomotyw wielosystemowych Traxx MS3 wraz z zapewnieniem pełnej obsługi serwisowej. Wszystkie cztery lokomotywy miały być wprowadzone do eksploatacji przed końcem 2022 roku. Jednak dopiero teraz, w blisko dwa lata po podpisaniu umowy lokomotywy przybyły do Polski.
Firma PCC Intermodal SA podpisała umowę z Alstom na dostawę czterech lokomotyw elektrycznych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (Działanie 3.2), który ma na celu promocje i wdrażanie niskoemisyjnych rozwiązań transportowych.
Zgodnie z przyjętymi założeniami lokomotywy będą wspierać realizację projektów transportowych, zapewniając sprawne i szybkie transgraniczne przewozy kontenerów w celu dalszego rozwoju sieci intermodalnej oraz przewozów intermodalnych w korytarzu Bałtyk-Adriatyk.
Kontrakt obejmował produkcję lokomotyw, certyfikację, szkolenie pracowników PCC Intermodal oraz pełną obsługę serwisową. Ponadto umożliwiał zamówienie jednej dodatkowej lokomotywy.
Lokomotywy Traxx MS3 mają być wykorzystywane w operacjach transgranicznych między Polską, Niemcami, Austrią, Czechami i Słowacją. Niestety ich dostawa wyraźnie się opóźniła.
Wersja MS może być eksploatowana pod czterema napięciami powszechnie występującymi w Europie i należy do Traxx, najnowocześniejszej czteroosiowej platformy lokomotyw w Europie. Składa się z Traxx AC3 (prąd zmienny), Traxx MS3 (wielosystemowa, odpowiednia dla większości linii w Europie) i Traxx DC3. Platforma Traxx została wprowadzona 15 lat temu i obecnie po europejskich torach jeździ 1750 lokomotyw Traxx.