Siemens dostarczył pierwszy ze 176 pociągów elektrycznych Desiro dla Egiptu

Siemens dostarczył pierwszy ze 176 pociągów elektrycznych Desiro dla Egiptu

29 października 2023 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Siemens Mobility dostarczył pociąg Desiro High-Capacity do Aleksandrii - pierwszy ze 176 pociągów dla Egiptu. Te w pełni elektryczne pociągi charakteryzują się 70-procentową redukcją emisji dwutlenku węgla. Będą one wykorzystywane na trzech nowych liniach kolejowych budowanych w kraju, również przez Siemensa.

 

Fot. Siemens Mobility

W maju 2022 r. Siemens Mobility zawarł umowę z Egyptian National Authority for Tunnels (NAT), podmiotem działającym w ramach Ministerstwa Transportu w Egipcie, wraz z partnerami konsorcjum Orascom Construction i The Arab Contractors. Ten przełomowy kontrakt oznacza rozpoczęcie projektu mającego na celu stworzenie od podstaw rozległej sieci kolei dużych prędkości o długości około 2000 kilometrów w całym Egipcie. Ten system kolejowy połączy 60 miast, zaspokajając zarówno potrzeby transportu pasażerskiego, jak i towarowego w całym kraju. Po ukończeniu, inicjatywa ta ma szansę stać się szóstym co do wielkości systemem kolei dużych prędkości na świecie, obiecując znaczący postęp w wydajności transportu i łączności dla Egiptu.

W ramach kontraktu "pod klucz" Siemens Mobility dostarczy flotę 41 szybkich pociągów Velaro z ośmioma wagonami każdy, 94 składy pociągów regionalnych Desiro z czterema wagonami zoptymalizowanymi pod kątem dużej pojemności oraz 41 lokomotyw towarowych Vectron. Dodatkowo, projekt obejmuje integrację najnowocześniejszej technologii infrastruktury kolejowej, budowę ośmiu lokomotywowni i placów składowych oraz 15-letnią umowę serwisową w celu zapewnienia długoterminowej doskonałości operacyjnej. Całkowita wartość kontraktu dla Siemens Mobility, we współpracy z partnerami konsorcjum, wynosi 8,1 mld euro, w tym początkowa umowa o wartości 2,7 mld euro, która została podpisana 1 września 2021 roku. Harmonogram zakończenia projektu nie został jeszcze udostępniony przez Siemensa.

 

Fot. Siemens Mobility 

 

Aby utrzymać Egipt w ruchu, nowy system kolejowy zapewni wydajny i bezpieczny transport ludzi i towarów,. Sieć kolejowa o długości 2000 km, która połączy najważniejsze punkty gospodarcze i rozwojowe kraju, będzie składać się z trzech linii. Na wszystkich trzech liniach kolejowych Siemens Mobility wdroży system sygnalizacji oparty na technologii Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem (ETCS) poziomu 2. Dodatkowo projekt obejmie stworzenie systemu zasilania.

Pierwszą częścią głównej sieci będzie 660 kilometrów torów łączących miasta portowe Ain Sokhna nad Morzem Czerwonym z Aleksandrią i Marsa Matrouh nad Morzem Śródziemnym. Odcinek ten zaoferuje zelektryfikowany system dojazdów do pracy w Wielkim Kairze. Druga linia będzie miała długość około 1100 kilometrów i będzie przebiegać między Wielkim Kairem a Abu Simbel w pobliżu granicy z Sudanem, wspierając rozwój miast na południu. Trzecia linia obejmie 225 kilometrów, łącząc miejsca światowego dziedzictwa archeologicznego w Luksorze z Hurghadą i portem Safaga nad Morzem Czerwonym oraz ułatwiając transport towarów w głąb Egiptu. Umożliwi to szybszą dostawę towarów poprzez stworzenie połączenia kolejowego z Morza Czerwonego do Morza Śródziemnego, "Kanału Sueskiego na torach", który będzie rozciągał się przez cały kraj.