Pomyślnie zakończona homologacja lokomotywy Euro9000 w Szwajcarii

Pomyślnie zakończona homologacja lokomotywy Euro9000 w Szwajcarii

02 listopada 2023 | Źródło: European Loc Pool AG / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

European Loc Pool (ELP), wiodący dostawca innowacyjnych usług leasingu lokomotyw, poinformował o pomyślnym zatwierdzeniu lokomotywy Euro9000 w Szwajcarii. Dzięki partnerstwu ze Stadler Valencia i Stadler Bussnang, ELP było w stanie osiągnąć ten znaczący kamień milowy. Homologacja w Szwajcarii następuje po homologacji typu i autoryzacji do wprowadzenia w różnych krajach europejskich, które zostały przyznane przez Europejską Agencję Kolejową (ERA) w marcu tego roku.

 

 

Fot. European Loc Pool AG

 

Od dziś lokomotywa Euro9000 działa na szwajcarskich kolejach i będzie wykorzystywana na wielu trasach. Wraz ze swoim partnerem serwisowym, Stadler Rail Services, ELP utworzyło już sieć serwisową w Szwajcarii.

Zatwierdzenie Euro9000 w Szwajcarii jest znaczącym sukcesem dla European Loc Pool i stanowi ważny krok w rozszerzaniu zasięgu geograficznego tej lokomotywy. Do tej pory Euro9000 została już zatwierdzona w Niemczech i Austrii i z powodzeniem działa w obu krajach od zeszłego lata. W nadchodzących tygodniach spodziewane są dalsze homologacje w Belgii i Holandii, a w 2024 r. we Włoszech.

Lokomotywa Euro9000 reprezentuje najnowocześniejszą technologię w europejskim przemyśle kolejowym. W porównaniu z konwencjonalnymi lokomotywami czteroosiowymi, Euro9000 oferuje do 50% więcej trakcji i mocy. Z imponującą mocą 1,9 MW w trybie spalinowym i niezwykłą mocą do 9 MW pod siecią trakcyjną, jest niezbędna dla sukcesu kolejowego transportu towarowego w Europie. Euro9000 to lokomotywa "nowej generacji" w kolejowym transporcie towarowym, zaprojektowana specjalnie z myślą o trasach europejskich.

 

Siła pociągowa i moc lokomotyw towarowych w zależności od liczby osi (4 i 6 osiowe)
oraz rodzaju trakcji ( zielony. - elektryczne, niebieski. - spalinowe)
Fot. European Loc Pool (ELP) 

 

Willem Goosen, dyrektor generalny ELP, wyraził swoje podekscytowanie z powodu zatwierdzenia: 'Jesteśmy podekscytowani, że wraz z zatwierdzeniem lokomotywy Euro9000 w Szwajcarii, możemy zrobić kolejny krok w naszych inicjatywach innowacyjnych. Wierzymy, że ta lokomotywa zasadniczo zmieni kolejowy transport towarowy w Europie i jesteśmy dumni, jako ELP, że zainicjowaliśmy i przyspieszyliśmy tę transformację".

European Loc Pool (ELP) koncentruje się na innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych o mocy wyjściowej do 2,8 MW w trybie spalinowym, 9 MW w trybie elektrycznym i sile pociągowej 500 kN. Wszystkie pojazdy są standardowo wyposażone w ETCS-Baseline 3 do pracy na torach poziomu 2. Pierwsze lokomotywy ELP EuroDual są eksploatowane w niemieckiej sieci kolejowej od kwietnia 2020 roku. Umożliwiają one eksploatację na liniach zelektryfikowanych i niezelektryfikowanych, a także operacje ostatniej mili i manewrowe. Wszystkie lokomotywy Dual są wyposażone w zdalne sterowanie.

Od połowy 2023 r. druga generacja podwójnych lokomotyw ELP, Euro9000, została wprowadzona do eksploatacji jako hybrydowa wielosystemowa lokomotywa elektryczna zaprojektowana do użytku we wszystkich europejskich korytarzach. Jako "klient wprowadzający", European Loc Pool zamówił pierwsze dziesięć lokomotyw Euro9000 od Stadlera w maju 2019 roku. Pierwsza wersja z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1,9 MW i 9 MW mocy elektrycznej przy sile pociągowej 500 kN będzie używana w Niemczech, Austrii, Holandii, Włoszech, Belgii i Szwajcarii. Następnie obszar działania lokomotywy zostanie rozszerzony na inne kraje i korytarze.

 

European Loc Pool (ELP) to młoda, innowacyjna firma leasingowa dla lokomotyw, założona w maju 2018 roku. Siedziba firmy znajduje się w Frauenfeld w Szwajcarii. ELP zamówiła pierwsze lokomotywy EuroDual w trzecim kwartale 2018 r. Od tego czasu ELP podpisała umowę ramową ze Stadlerem na 100 lokomotyw hybrydowych Co'Co. W ramach tej umowy 85 lokomotyw zostało już wydzierżawionych na podstawie długoterminowych umów o świadczenie usług z ponad 30 operatorami w sześciu krajach. ELP kieruje swoją ofertę do operatorów kolejowych i firm logistycznych w całej Europie i koncentruje się na nowych innowacyjnych sześcioosiowych lokomotywach hybrydowych. Pełen zakres usług ELP obejmuje kompleksową ofertę serwisową i ubezpieczeniową, a także możliwość dostosowania wyglądu zewnętrznego lokomotyw.

ELP angażuje się w zrównoważony rozwój i wykorzystuje zaawansowane technologie w celu zmniejszenia wpływu na środowisko przy jednoczesnej poprawie wydajności operacyjnej. Doświadczony zespół profesjonalistów ELP stawia na pierwszym miejscu bezpieczeństwo, niezawodność i efektywność kosztową, aby przekraczać oczekiwania klientów.