Naprawa lokomotywy SP42-001 należącej do KSK we Wrocławiu wkracza w kolejny etap.

Naprawa lokomotywy SP42-001 należącej do KSK we Wrocławiu wkracza w kolejny etap.

02 listopada 2023 | Źródło: KSK Wrocław / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Latem lokomotywa SP42-001 trafiła do specjalistycznych zakładów ZEM Łabędy, które wykonały na zlecenie KSK dalsze prace, które z różnych powodów członkowie klubu nie byli w stanie wykonać we własnym zakresie, między innymi.:

  • Rozebrano części poszycia (drzwi, dachy przedziałów maszynowych, reflektory),
  • Wykonano prace spawalnicze przy poszyciu lokomotywy w miejscach ciężko dostępnych,
  • Wykonano prace lakiernicze na bardzo wysokim poziomie : szpachlowanie, malowanie, pokrycie powłoką antygraffiti, (uprzedzając pytania – barierki nie są jeszcze pomalowane),
Naprawa lokomotywy SP42-001 należącej do KSK we Wrocławiu wkracza w kolejny etap.
Fot. KSK we Wrocławiu


Wykonano takżer szereg prac związanych z poprawnością działania lokomotywy, takich jak:

  • Regulacja pracy pomp wtryskowych i regulatora obrotów,
  • Przegląd instalacji elektrycznej związanej z pracą agregatu prądotwórczego,
  • Regulacja pracy agregatu prądotwórczego na oporniku wodnym,

Z efektów wykonanych robót KSK jest bardzo zadowoleny i poleca wszystkim fachowców z ZEM-u.

Prace przy układzie napędowym są więc praktycznie zakończone. Obecnie prowadzone są prace przy wymianie zbiorników powietrza i naprawa kabiny maszynisty, która została niedawno wyposażona już w szyby z nowymi uszczelkami. Ilość zadań do wykonania, nim lokomotywa wyjedzie na szlaki, jest jeszcze spora, niemniej sukcesywnie, nieomal każdego dnia odhaczane są kolejne pozycje z listy.

Projekt jest prowadzony dzięki Patronite i Zrzutce, do których oczywiście zachęcamy.

Nie bez znaczenia są też wpływy z 1,5% podatku i biletów z pociągów, które realizuje wrocłąwki KSK. Każdy z  pasażerów i darczyńców 1,5% może się również poczuć współtwórcą tego projektu.

Główni mecenasi naprawy SP42-001 to firmy:

  • Mankiewicz – farby i lakiery
  • Segromet -części do lokomotywy
  • Cargounit -części do lokomotywy

Ponadto projekt wsparły firmy:

  • Recaro Rail – regeneracja tłumików drgań
  • METKOW – ramki do okien przesuwnych
  • AMA Profil – wykonanie blach bocznych maskujących
  • Majkoltrans – transport lokomotywy

Samą lokomotywę klub otrzymał dla miłośników kolei w 2012 roku od PKP CARGO.