Ukrzaliznytsia zbudowała pierwszy wagon zbożowy dostosowany do europejskiej szerokości toru

Ukrzaliznytsia zbudowała pierwszy wagon zbożowy dostosowany do europejskiej szerokości toru

16 grudnia 2023 | Źródło: Ukrzaliznytsia / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Ukrzaliznytsia zbudowała we własnych zakładach pierwszy transporter zboża, który jest optymalnie przystosowany do poruszania się po torach o szerokości 1520 i 1435 mm. Większość komponentów i materiałów jest produkowana w Ukrainie.

Fot. Ukrzaliznytsia

 

"Aby zwiększyć eksport, musimy nie tylko budować infrastrukturę graniczną, ale także modernizować ilość i jakość taboru kolejowego. Po raz pierwszy w historii Ukrainy w zakładach produkcyjnych Ukrzaliznytsia wyprodukowano wagon do przewozu zboża, który najlepiej nadaje się do transportu towarów przez terytorium Ukrainy i na skrajni 1435 krajów UE. Uwzględnia on wszystkie wymagania, cechy i wymiary infrastruktury. Planujemy wprowadzić te wagony do masowej produkcji w przyszłości" - powiedział Jewhen Liaszczenko, prezes zarządu JSC Ukrzaliznytsia.

Nowy wagon samowyładowczy do zboża model 19-8005-U jest przeznaczony do transportu zboża i innych produktów spożywczych luzem.

Konstrukcja wagonuu w maksymalnym stopniu uwzględnia wymagania dotyczące transportu produktów rolnych. Jego parametry techniczne zapewniają również optymalny stosunek objętości do masy. Ponadto, ponieważ nowy wagon do przewozu zboża spełnia wymagania infrastruktury Unii Europejskiej, zmniejsza koszty logistyczne i upraszcza procedurę zatwierdzania międzynarodowego transportu kolejowego.

Główne parametry techniczne wagonu do transportu ziarna, model 19-8005-U są następujące:

  • ładowność 70 ton;
  • objętość nadwozia 104 metry sześcienne;
  • 5 włazów załadunkowych,
  • 6 włazów rozładunkowych;
  • prędkość projektowa 120 km/h.