Zoptymalizowany transport zwojów drutu z zakładu do zakładu

Zoptymalizowany transport zwojów drutu z zakładu do zakładu

08 stycznia 2024 | Źródło: Innofreight / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

System WireStanchions umożliwia wydajny transport zwojów drutu poprzez załadunek piętrowy i proste zabezpieczenie ładunku. W porównaniu do transportu wiązek w jednej warstwie w odpowiednio długich pociągach, teraz potrzeba mniej wagonów, ponieważ każdy wagon może przewozić od 40 do 50 procent więcej ładunku. Wagon InnoWaggon 2×45 stóp ze wspornikami WireStanchion może transportować do 38 wiązek drutu o masie 141 ton.

 

Fot. Innofreight

 

15 wagonów InnoWaggons 2×45 stóp wyposażonych w system WireStanchions jest używanych do transportu międzyzakładowego voestalpine od sierpnia 2023 roku. Projekt ma zdolność transportową około 2000 przejazdów rocznie, które są obecnie realizowane koleją z zakładu walcówki w St. Peter-Freienstein w Austrii do zakładu ciągnienia drutu w Finsterwalde w Niemczech, oddalonego o około 770 km. Ta zmiana z transportu drogowego na kolejowy pozwala zaoszczędzić około 1500 ton CO₂.

Wagony wyposażone w system WireStanchions wyznaczają nowe standardy w zakresie zabezpieczenia ładunku, ładowności i manipulacji wiązkami drutu. Transporty są realizowane przez DB Cargo. Wiązki drutu w kręgach, znane również jako zwoje drutu, są wstępnym produktem produkcji stali. Kręgi, które ważą od 2 do 3,6 tony często, tak jak w tym przypadku, muszą być transportowane z jednego zakładu do drugiego w celu dalszego przetwarzania,.

Kłonice i ściany końcowe zapewniają optymalne zabezpieczenie ładunku, dzięki czemu dodatkowe zabezpieczenie nie jest już konieczne. Rozładunek jest bezpieczny i szybki, a załadunek stosu zmniejsza również ilość wymaganych manewrów. 15 wagonów InnoWaggons porusza się w grupach wagonów i można je dowolnie regulować. Realizowany przez DB Cargo transport zabezpiecza ruch zakładów voestalpine między St. Peter-Freienstein i Finsterwalde.