Wyłączanie systemów klasy B w Republice Czeskiej

Wyłączanie systemów klasy B w Republice Czeskiej

11 marca 2024 | Źródło: Urząd Transportu Kolejowego / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Drážní úřad poinformował o wyłączaniu od 1 stycznia 2025 r. systemów klasy B oraz wyłącznym wykorzystywaniu systemu ETCS na części linii kolejowych w Republice Czeskiej.

 

Fot. Kurier Kolejowy

 

Drážní úřad przekazał do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego informację o planowanym wyłączeniu systemów klasy B na części linii kolejowych w Republice Czeskiej. Wyłączenia będą następować systematycznie od 1 stycznia 2025 r.

Od początku 2025 r. po wskazanych liniach będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy wyposażone w działający i kompatybilny system ETCS. System ETCS będzie w pełni funkcjonował po przeprowadzeniu testów kompatybilności ESC/RSC. Testy powinny zostać przeprowadzone dla każdego typu pojazdu.

Odcinki, na których systemy klasy B będą wyłączane od 1 stycznia 2024 r.:

Kolín – Praga (Praha-Libeň);

Praha-Běchovice Blatov – Praha-Běchovice;

Česká Třebová – Kolín;

Brzecław – Modřice;

Hrušovany u Brna – Židlochovice;

Hustopeče u Brna – Šakvice;

Adamov – Česká Třebová;

Prosenice – Česká Třebová;

Bogumin (miasto znajduje się przy granicy polsko-czeskiej) – Lipník nad Bečvou;

Przerów – Brzecław;

Przerów – Dluhonice;

Prosenice – Przerów.

Na odcinku Bogumin – Lipník nad Bečvou, który znajduje się najbliżej Polski, wyłączenie systemu ETCS przewidziane jest na grudzień 2026 r.

Informacja o wyłączaniu systemów klasy B została uwzględniona w Krajowym Planie Wdrażania TSI Sterowanie z 2017 r. oraz była systematycznie przekazywana przez władze Republiki Czeskiej oraz zarządców infrastruktury.