Drážní úřad poinformował o wyłączaniu od 1 stycznia 2025 r. systemów klasy B oraz wyłącznym wykorzystywaniu systemu ETCS na części linii kolejowych w Republice Czeskiej.
Drážní úřad przekazał do Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego informację o planowanym wyłączeniu systemów klasy B na części linii kolejowych w Republice Czeskiej. Wyłączenia będą następować systematycznie od 1 stycznia 2025 r.
Od początku 2025 r. po wskazanych liniach będą mogły poruszać się wyłącznie pojazdy wyposażone w działający i kompatybilny system ETCS. System ETCS będzie w pełni funkcjonował po przeprowadzeniu testów kompatybilności ESC/RSC. Testy powinny zostać przeprowadzone dla każdego typu pojazdu.
Odcinki, na których systemy klasy B będą wyłączane od 1 stycznia 2024 r.:
Kolín – Praga (Praha-Libeň);
Praha-Běchovice Blatov – Praha-Běchovice;
Česká Třebová – Kolín;
Brzecław – Modřice;
Hrušovany u Brna – Židlochovice;
Hustopeče u Brna – Šakvice;
Adamov – Česká Třebová;
Prosenice – Česká Třebová;
Bogumin (miasto znajduje się przy granicy polsko-czeskiej) – Lipník nad Bečvou;
Przerów – Brzecław;
Przerów – Dluhonice;
Prosenice – Przerów.
Na odcinku Bogumin – Lipník nad Bečvou, który znajduje się najbliżej Polski, wyłączenie systemu ETCS przewidziane jest na grudzień 2026 r.
Informacja o wyłączaniu systemów klasy B została uwzględniona w Krajowym Planie Wdrażania TSI Sterowanie z 2017 r. oraz była systematycznie przekazywana przez władze Republiki Czeskiej oraz zarządców infrastruktury.