Od 14 maja 2012 r. trwają prace nad kompleksową przebudową układu torowego na stacji Radziwiłłów Mazowiecki. Jest to kolejny etap robót związanych z modernizacją linii kolejowej nr 1 na odcinku Skierniewice – Warszawa Zachodnia.
Pracownicy PKP Energetyki zdemontowali słupy i sieć trakcyjną. Po nich swoją pracę rozpoczęła firma PNI, która przy użyciu maszyny RM 80 UHR usuwa stary tłuczeń spod toru numer 2 prowadzącego w stronę Warszawy.
Prace obejmą także rozbiórkę istniejącego peronu wyspowego i budowę dwóch nowych jednokrawędziowych, remont dwóch przejazdów kolejowych oraz modernizację kładki dla pieszych.
Modernizacja linii kolejowej między Warszawą i Łodzią, a szczególnie na odcinku od Skierniewic do stolicy nie ma szczęscia. Przez blisko 10 miesięcy wyremontowany został tylko 6-km odcinek od Miedniewic do Radziwiłłowa Mazowieckiego wraz z kompleksową przebudową przystanku Skierniewice Rawka.
Zakończenie prac na całym odcinku od Skierniewic do Warszawy Zachodniej według podpisanego aneksu przez PKP PLK z wykonawcą, powinno nastąpić 30 listopada 2013 roku, czyli 18 miesięcy później niż pierwotnie planowano.