Do Zakopanego szybciej o 30 minut?

Do Zakopanego szybciej o 30 minut?

31 maja 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Na trasie z Krakowa do Zakopanego szykuje się mała rewolucja. Pociągi na tym odcinku pojadą o około 30 minut krócej, jednak na przyspieszenie przyjdzie zaczekać – PKP PLK zmodernizują część trasy w przyszłej perspektywie budżetowej UE.

Fot. Kuba Batorowicz

Dzisiaj pokonanie trasy z Krakowa do Zakopanego zajmuje 3,5 godziny. Jest jednak szansa, że ten czas zostanie skrócony. Mają w tym pomóc pieniądze pochodzące z funduszy unijnych. PKP Polskie Linie Kolejowe zgłosiły już propozycje projektów modernizacji linii kolejowych do realizacji w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych Województw na lata 2014-2020. W wykazie tym wymienia się m. in. modernizację linii kolejowej nr 97, 98 i 99 na odc. Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane – informuje biuro prasowe samorządu województwa małopolskiego.

Inwestycje na dwóch łącznicach mają skrócić czas przejazdu o około 30 minut. Mowa tutaj o łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki (pomiędzy liniami nr 91 Kraków Główny - Medyka i nr 94 Kraków Płaszów - Oświęcim) oraz łącznicy w Suchej Beskidzkiej (pomiędzy liniami nr 97 Skawina - Żywiec i nr 98 Sucha Beskidzka-Chabówka).

W przypadku tej pierwszej trwa obecnie opracowywanie dokumentacji projektowej. Zadanie budowy łącznicy ma szansę realizacji do roku 2014, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – informuje Dorota Szalacha z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział Południowy.

Na efekty prac na tym odcinku czeka Małopolski Zakład Przewozów Regionalnych. Jako przewoźnik jesteśmy bardzo zainteresowani efektami tej inwestycji, ponieważ pozwoli nie tylko podnieść komfort podróżowania ale przede wszystkim pod względem przejazdu będziemy mogli w sposób wyraźny konkurować z innymi przewoźnikami – wyjaśnia Barbara Węgrzynek, rzecznik prasowy MZPR.

Prace są planowane również na drugiej z łącznic. W bieżącym roku, zostanie opracowane studium wykonalności, które będzie początkiem procesu inwestycyjnego w Suchej Beskidzkiej. Realizacja robót budowlanych przewidywana jest w latach 2013-2014 – wyjaśnia Dorota Szalacha.

Prawdziwa rewolucja szykuje się wraz z budową nowej linii Podłęże – Piekiełko. Mimo, że planowana jest w latach 2014 – 2020 to po jej zakończeniu czas przejazdu na linii z Krakowa do Zakopanego może skrócić się z 3,5 godziny do 1,5 godziny. To jednak daleka przyszłość.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Gravita 10BB z certyfikatem UTK Gravita 10BB z certyfikatem UTK
Następny artykuł Koleje Śląskie wygrywają z autobusami? Koleje Śląskie wygrywają z autobusami?